וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש העליון: אין לפרסם נסיבות חטיפת אלחנן טננבוים

יוסי מלמן

13.10.2003 / 16:35

ביהמ"ש קבע כי עד יום א' הקרוב על "הארץ" וערוץ 10 להגיש תגובתם לערעור המשפחה על ההיתר לפרסום; פרקליט המשפחה: יש למנוע הצגת טננבוים כ"סוחר סמים"



בית המשפט העליון קבע בצהריים (ראשון) כי עד ל-19 באוקטובר אין לפרסם את פרטי חטיפתו של אלחנן טננבוים. עוד קבע השופט התורן, סלין ג'וברן, כי עד לתאריך זה על הצדדים, "הארץ" וערוץ 10, להגיש את תגובותיהם לערעור שהגישה הבוקר משפחת טננבוים על ההיתר שנתן ביהמ"ש המחוזי לפרסם את נסיבות החטיפה.



עו"ד אלי זוהר, פרקליטה של משפחת טננבוים, אמר הבוקר לתחנת הרדיו "103 אף-אם" כי הוא מבקש למנוע את פרסום נסיבות חטיפתו של אלחנן טננבוים משום שאינו מעוניין שהחטוף יוצג כ"סוחר סמים עלוב", דבר שיגרום לחיזבאללה להבין שהוא "פחות ערך", אלא כאלוף משנה במילואים בצה"ל.



אמש אמר עו"ד רועי בלכר, ממשרדו של זוהר, כי כל הפרסומים השונים על טננבוים, ובכללם כאלה הקשורים לסמים, הם רכילות שנועדה להבאיש את ריחו. בלכר אמר הבוקר ל"הארץ" כי למרות שהפרסומים עשויים "להוריד את ערכו" של החטוף בעיני החיזבאללה ולשרת בכך את מטרת המשפחה, משפחת טננבוים חוששת כי כל פרסום בישראל על החטיפה עלול לסתור דברים שמסר טננבוים בחקירת שוביו. לטענתו, הדבר עשוי לגרום לכך שחוטפיו יערכו לו חקירות נוספות וימשיכו בעינויים.

ביום חמישי שעבר קיבל השופט אורי שוהם מבית המשפט המחוזי בתל אביב את עתירת "הארץ", שאליה הצטרף ערוץ 10, לבטל את צו איסור הפרסום על פרטי החטיפה. הצו הוצא לבקשת המשפחה, שטענה כי כל פרסום, למעט שמו ותמונתו של טננבוים, עלול לסכן את חייו ולגרום לחידוש החקירות והעינויים שלו בידי שוביו בחיזבאללה, ולפגוע בסיכויי מימושה של עסקת חילופי השבויים.



השופט שוהם קבע בהחלטתו, כי במאזן שבין חופש הביטוי וחופש המידע, מול זכות החיים והזכות לשלמות הגוף, הוא מקבל את עמדת "הארץ" לפיה יש עניין לציבור בנסיבות החטיפה על רקע עסקת השבויים הנרקמת עם החיזבאללה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully