וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"צ: אין מקום לדון בבקשה להשעות את יורם אוברקוביץ' ז"ל

עינב בן יהודה

13.10.2003 / 17:11

קבע כי יש לדחות העתירה כיוון שלאחר מותו של אוברקוביץ' הפכה לתיאורטית; היועמ"ש ציין כי יש לתת פסק דין עקרוני בבקשה כי במקרה זה יש רבדים עקרוניים כלליים עליהם יש להתייחס בפס"ד עקרוני



בג"צ החליט שלא לדון, לצורך מתן פסק דין עקרוני, בבקשה להשעות יו"ר ועד עובדי חברת חשמל לשעבר, יורם אוברקוביץ' ז"ל.

העתירה להשעות אוברקוביץ' מתפקידו הוגשה על יד עו"ד דוד נאוי, שביקש להורות על השעיית אוברקוביץ' ז"ל שהורשע בפלילים והוגש נגדו בשנת 2000 כתב אישום על עבירות שוחד. בעקבות עתירה זו המליץ היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, להשעות אוברקוביץ', אך דירקטוריון חברת החשמל החליט שלא לאמץ המלצה זו.

בעקבות מות אוברקוביץ', לאחרונה הוגשה על ידי מנכ"ל חברת חשמל, סמנכ"ל חברת החשמל וחברי דירקטוריון חברת החשמל בקשה למחוק את העתירה.



רובינשטיין ציין כי יש לתת פסק דין עקרוני בבקשה להשעות אוברקוביץ ז"ל, למרות שאין מקום להמשיך בהליך שמטרתו להביא להכרעה בשאלת ההשעיה, מכיוון כי במקרה זה יש רבדים עקרוניים כלליים, שעליהם יש להתייחס בפסק דין עקרוני, ביניהם השיקולים שיש לשקול לפני ההחלטה על השעיית עובד ציבור שאינו עובד מדינה או עובד רשות מקומית, הפגמים, הנוהל, המשמעת בחברה ובתקנון ועדי העובדים של ההסתדרות, האפשרות להשעות חבר ועד עובדים ויו"ר ועד.



בג"צ קבע כי יש לדחות העתירה מכיוון שלאחר מותו של אברוקוביץ' היא אינה אקטואלית, והפכה לתיאורטית. שופטי בג"צ הוסיפו כי ניתן לדון במקרים תיאורטים כאשר המקרים המוצגים בהם הינם כללים, ואינם קשורים למקרה מסוים. "שאלת המשך כהונתו של אוברקוביץ' קשורה קשר ישיר לעובדות הקונקרטיות המוצגות בעתירה" קבע בג"צ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully