וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות זרות דורשות מממשלת עיראק תשלום חובות של מיליארדי דולרים

רונן סרברניק

13.10.2003 / 17:32

לפי הערכות משרד האוצר האמריקאי מחזיקה עיראק בחובות של 100-130 מיליארד דולר, מתוכן 15 לפחות הינם חובות לחברות אשר סיפקו שרותים כבר בשנות ה-80



חברות זרות, אשר ממשלו של סדאם חוסיין לא עמד בתנאי התשלום עבור שירותיהן, מתאגדות כעת על מנת לגבות את אשר מגיע להן, כך דיווח היום ה"וול סטריט ג'ורנל".



חברת הבניה הקוריאנית, יונדאי אנג'נירינג אנד קונסטרקשן, לה חייב הממשל העיראקי 1.1 מיליארד דולר עוד מלפני מלחמת המפרץ של 1991, עומדת בראש קבוצה של חברות אשר מנסות לגבות את חובותיהן, כעת שהממשל העיראקי נמצא תחת חסות אמריקאית. בסה"כ מעריכות החברות חוב כולל של 15 מיליארד דולר.



"המלחמה האחרונה בעיראק והחלפת השלטון פתחו את הדרך לנרמול היחסים של עיראק עם נושיה, בהם ממשלות, חברות ובנקים", אמר מנהל חטיבת העסקים הבינלאומיים של יונדאי, רו אין-שיק.



אך מאמץ החברות צפוי להביאן להתנצחות מול ממשל בוש, אשר בניסיונו לייצב את המשטר בעיראק, אינו רוצה הפניית הסיוע הכספי האמריקאי והמשאבים המועטים של המדינה, לטובת תשלום חובות מעידן סדאם. "היינו נחרצים כאשר אמרנו שהסיוע האמריקאי לא יינתן לטובת תשלום חובות לחברות זרות", אמר גורם בממשל בוש בנושא.



לפי הערכות משרד האוצר האמריקאי, מחזיקה עיראק בחובות של 100-130 מיליארד דולר, מתוכן 15 לפחות הינם חובות לחברות, אשר סיפקו שרותים מסויימים לעיראק כבר בשנות ה-80, לפני הטלת הסנקציות הבינלאומיות.



ממשל בוש מנסה לקבל את אישור הקונגרס לחבילת סיוע, בסך של 20 מיליארד דולר, שנועד לשיקום מערכת החינוך, הבריאות והתשתיות בעיראק. כמו כן, בפגישה שתקויים במדריד בהמשך החודש, תבקש ארה"ב סיוע במימון ממדינות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully