וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכת רוה"ח: להקים ועדות ערר שידונו בהחלטות פקידי שומה

בן-ציון ציטרין

14.10.2003 / 8:41

מבדיקת הלשכה עולה כי בעוד שדיון בתיק מס רגיל נמשך 5 שנים בממוצע, מרבית הדיונים בוועדות ערר מסתיימים בתוך פחות משנה

לשכת רואי החשבון המליצה לשר המשפטים להקים ועדות ערר במיסוי שידונו בערעורים על החלטות פקידי השומה, כדי לייעל את עבודת המערכת המשפטית בתיקי מיסוי ולהבטיח קבלת החלטות מקצועיות, על פי המודל של ועדות ערר לעניין מיסוי מקרקעין. מבדיקת הלשכה עולה כי בעוד שדיון בתיק מס רגיל נמשך חמש שנים בממוצע, מרבית הדיונים בוועדות ערר מסתיימים בתוך פחות משנה.

נשיא לשכת רוה"ח, עופר מנירב, פנה באחרונה לשר המשפטים, יוסף לפיד, והציע לו לתקן את פקודת מס ההכנסה וחוק מס ערך מוסף. לפי התיקון המוצע, הערעור על החלטתם של פקיד השומה במס הכנסה ומנהל אגף המכס והמע"מ יידון על ידי ועדת ערר בת שלושה חברים, שבראשה יכהן שופט בית משפט מחוזי ולצידו יישבו עורך דין ורואה חשבון.

לדברי מנירב, עקב מורכבותן של מערכות חוקי המס, אין כמעט שופטים לענייני מסים. נשיא לשכת רו"ח גורס כי תחום המיסוי שונה מהתפישות המשפטיות הרגילות ומצריך התמחות מיוחדת, המחייבת בקיאות בעולם העסקי וכן מומחיות בחשבונאות ובדיני המס.

לדברי רו"ח מנירב, מערכת המשפט מכירה בכמה תחומים שבהם נדרשת מומחיות מיוחדת החורגת מתחום ידיעותיו של המשפטן. בתחומים אלה הוקמו ערכאות שיפוט, שבהן משולבים נציגי ציבור מתחום העיסוק הרלוונטי. כך, לדוגמה, הוקמו בתי הדין להגבלים עסקיים, בית הדין לעבודה וועדת הערר לעניין מיסוי מקרקעין בתחום המיסוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully