וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות הנמלים תשתתף בעלויות הבאת מכולות מנמלים זרים בשל השביתה

ענת ג'ורג'י

14.10.2003 / 9:11

ליברמן: בתוך יומיים ניתן יהיה לפרוק ולטעון את כל הסחורה שנתקעה בנמלים; לפי הערכות, העלות הכוללת של הובלת המכולות היא כ-6 מ' ד'; עדיין לא ידוע מה יהיה חלקה של הרשות במימון



רשות הנמלים תשתתף בעלויות הנדרשות להבאת מכולות ומכוניות, שנפרקו בנמלים אחרים באזור הים התיכון, בשל השביתה בנמלי ישראל; בנוסף תרכז הרשות את הטיפול בהחזרת המכולות - כך אמר אתמול מנכ"ל רשות הנמלים, עמוס רון, בתום מפגש בין שר התחבורה, אביגדור ליברמן, להנהלת הרשות.



מדובר באוניות שנאלצו לעגון בנמלים אחרים באזור, למשל ביוון ובאיטליה, לאחר שלא אושר להן להיכנס לנמלי ישראל בגלל השביתה. לדברי רון, מבדיקה שעשתה הרשות עם לקוחותיה התברר כי מדובר בכ-11,500 מכולות וכן בכ-5,000 מכוניות. לפי הערכת איגוד המשתמשים בהובלה הימית, העלות הכוללת של הובלת המכולות היא כ-6 מיליון דולר. רון אמר כי עדיין לא ידוע מה יהיה חלקה של רשות הנמלים במימון.



רון הדגיש כי צעד זה הוא בנוסף להמלצתו לתת פטור מלא מתשלום אגרות אחסנה עבור המטענים שהמתינו בנמלים בתקופת השביתה, במטרה למזער את הנזקים שנגרמו ללקוחות הנמלים. ההצעה תעלה לדיון בישיבת המועצה בשבוע הבא. עוד אמר רון כי בפגישת ההנהלה עם שר התחבורה נדונו המו"מ הצפוי עם העובדים וההסתדרות וחלוקת העבודה בעניין זה בין הממשלה והרשות.



ליברמן אמר אתמול, לאחר פגישתו עם רון, כי בתוך יומיים ניתן יהיה לפרוק ולטעון את כל הסחורה שנתקעה בנמלים בגלל השביתה.



הוא הוסיף כי רשות הנמלים היא שתנהל את המו"מ מול העובדים, ולצדה יוקם מטה בין-משרדי שילווה את המו"מ. בראש המטה יעמוד ליברמן, וישתתפו בו צוות של משרד התחבורה, נציגי החשב הכללי, אגף התקציבים, וכן נציגים מטעם הממונה על השכר ומטעם רשות החברות הממשלתיות. שר התחבורה אמר כי הוא מקווה שניתן יהיה להשלים את המשא ומתן לפני תום 100 הימים שנקבעו לו.



רכלבסקי מציע: העיצומים במשרדי הממשלה יוקפאו ל-4-6 שבועות



הממונה על השכר באוצר, יובל רכלבסקי, ונציב שירות המדינה, שמואל הולנדר, נפגשו אתמול עם יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, עופר עיני, וכמה מראשי הוועדים הגדולים במשרדי הממשלה וביחידות הסמך, במטרה למנוע שביתה ועיצומים במשק לאחר חופשת סוכות. לא הושגו סיכומים והוחלט על פגישה נוספת השבוע.



הצדדים דנו בהצעת רכלבסקי, הדומה להסכמה שהושגה ביום שישי לגבי נמלי הים, לפיה העבודה במשרדי הממשלה תתחדש מיד לאחר פגרת סוכות, ובמקביל יוקפאו סכסוך העבודה והעיצומים ל6-4- שבועות.



לפי הצעת רכלבסקי, בתקופת ההקפאה של העיצומים ינהלו צוותי האוצר והסתדרות עובדי המדינה מו"מ כדי לגבש הסכמות בנוגע לשינויים מבניים במשרדי הממשלה וביחידות הסמך, תוכנית המעוררת
התנגדות בקרב עובדי המדינה.



אתמול החל בנמל חיפה המשא ומתן בין שר התחבורה, אביגדור ליברמן, ואנשי משרדו לנציגי הנהלות נמלי חיפה, אשדוד ואילת. ליברמן הגיע עם אנשי משרדו וביקש להיפגש גם עם ראשי ועדי עובדי הנמל, אולם אלו לא הגיעו. מאוחר יותר התברר שנציגי ההסתדרות הורו לעובדי הנמל לא לשתף פעולה. יו"ר ההסתדרות, ח"כ עמיר פרץ, הודיע אתמול לליברמן שההסתדרות מינתה צוות מטעמה,
בראשות שלמה שני, לניהול המו"מ על המבנה העתידי של נמלי הים.



ביום שישי החלה תקופת 100 הימים לגביה הוסכם בין ההסתדרות לממשלה. בתקופה זו יתנהל מו"מ על יישום ההסכמות בין הצדדים מנובמבר 2001, בדבר הפיכת כל נמל לחברה-בת של רשות הנמלים. כן
תידון אפשרות שנייה - יישום החלטת הממשלה מספטמבר 2003, לפיה כל נמל יהפוך לחברה ממשלתית נפרדת, תוך פירוק רשות הנמלים.



בהכנת הכתבה השתתפו חיים ביאור ומוטי בסוק



טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully