וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות המשבר: NEA האמריקאית החלה בגיוס קרן בהיקף של מיליארד דולר

עודד חרמוני

14.10.2003 / 9:16

NEA, לפי אתר VcBuzz האמריקאי, היא קרן ההון סיכון הפעילה ביותר בארה"ב בשלושת החודשים האחרונים, לאחר שהשקיעה כ-243 מיליון דולר בחברות סטארט-אפ בתקופה זו



ההתכווצות של תעשיית ההיי-טק וההון סיכון בארה"ב משפיעה גם על הקרנות הגדולות שם. שלוש שנים לאחר שהשיקה את אחת הקרנות הגדולות בהיסטוריה של ההון סיכון בעולם, בהיקף של 2.2 מיליארד דולר, החלה קבוצת ההון סיכון האמריקאית NEA) Associates New Enterprise) בגיוס קרן חדשה בהיקף של מיליארד דולר בלבד. NEA, לפי אתר VcBuzz האמריקאי, היא קרן ההון סיכון הפעילה ביותר בארה"ב בשלושת החודשים האחרונים, לאחר שהשקיעה כ-243 מיליון דולר בחברות סטארט-אפ בתקופה זו. הקרן הגבירה את קצב השקעותיה בחודשים האחרונים כדי להשלים את השקעותיה לקראת הקרן הבאה.



NEA היתה בין המשקיעים הבולטים גם בתקופת המשבר העמוק ביותר של התעשייה, ב-2002-2001, בעת שרבות הקרנות האחרות הגדולות בארה"ב הקפיאו את פעילותן. הקרן מנהלת יותר מ-5 מיליארד דולר, אך מתמחה דווקא בהשקעות בחברות בשלבים מוקדמים. אסטרטגיה זו הוכיחה את עצמה לאחר שכ-135 מתוך 500 החברות בהן השקיעה הונפקו, ויותר מ-150 נרכשו. NEA משקיעה בארה"ב, אירופה וישראל. בין החברות בהן השקיעה NEA שש חברות סטארט-אפ ישראליות או שהוקמו על ידי ישראלים, כמו אקטליס ואקסנט. הקרן החדשה של NEA, ה-11 במספר, תתמקד בהשקעות בתחומי מדעי החיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully