וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישור FDA שקיבלה לומניס לשיווק מכשיר לייזר חדש הצית את הדמיון: המניה זינקה בכ-100% לאחר הסגירה

גתית פנקס

14.10.2003 / 8:38

המשקיעים העדיפו שלא להמתין לתוכנית האסטרטגית למפנה בחברה, שצפויה להתפרסם בקרוב, ושלחו את המניה לאחר המסחר לרמה בה לא ביקרה מאז נובמבר שעבר



אם נראה היה שהמשקיעים למודי הסבל של חברת לומניס יעדיפו להמתין לתוכנית האסטרטגית למפנה בחברה שצפויה להתפרסם בקרוב ועד אז יתבצרו בעמדת המתנה - הרי שהתגובה שלהם להודעה מאתמול מבשרת אחרת.



לומניס הישראלית, המפתחת מכשירי לייזר ופולסי אור לשימושים רפואיים ואסתטיים, הודיעה אתמול כ-3 שעות לאחר סיום המסחר כי קיבלה אישור של מינהל התרופות והמזון האמריקאי (FDA) לשיווק מכשיר לייזר חדש, Novus TTx, שנועד לטפל במחלות עיניים מגוונות. האישור הצית את דמיון המשקיעים והמניה זינקה לאחר הסגירה במסגרת המסחר האלקטרוני בכ-100%, כך שעלתה מרמה של 1.3 דולרים לשער של יותר מ-2.5 דולרים. במחיר זה לא שהתה מאז נובמבר שעבר.



אבנר רז, נשיא ומנכ"ל לומניס, הסביר בהודעת החברה כי מדובר בלייזר המבוסס על טכנולוגיית אינפרה-אדום (810 ננומטר) המאפשר טיפול בסיבוכים ברשתית העין כמו הכתמתה, ואף גידולים תוך עיניים. לדבריו, התוספת של הלייזר החדש שהוא ייחודי, לפלטפורמות הקיימות של החברה בתחום האופטלמי, מובילה לכך שהיצע המוצרים של לומניס מסוגל היום לספק פתרון לכל מחלת עיניים גדולה בצורה שאינה מתאפיינת בפולשנות גבוהה. ה-Novus TTx אף מאפשר לרופאים לשלוט בצורה מדויקת בכמות האנרגיה שברצונם להשתמש לצורך טיפול ספציפי.



ברבעון השני של השנה לומניס מכרה ב-68 מיליון דולר והפסידה 33 מיליון דולר. לחברה יש כיום חשיפה של כ-208 מיליון דולר למלווה הבלבדי שלה, בנק הפועלים, ולפי הערכות שפורסמו ב"הארץ" הבנק מתכוון להעניק לחברה אשראי של 9 מיליון דולר נוספים. התוכנית האסטרטגית, שלפרסומה ממתינים בשוק ההון בכליון עיניים, צפוייה לכלול לפי הערכות פיטורי 20% מעובדיה ומכירת חלק מנכסיה. שווי השוק של לומניס בסגירת המסחר אתמול היה 47 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully