וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לארי אליסון: אורקל לא מתכוונת לקנות את סאן מיקרוסיסטמס

סן חוזה מרקיורי

14.10.2003 / 9:52

אליסון הודה כי שקל את הרעיון אולם אורקל איננה מעוניינת להיכנס לתחום החומרה; סאן: אורקל ממשיכה להיות אחת השותפות הטובות ביותר שלנו; אנו ממשיכים לחפש הזדמנויות עסקיות



מאת כריס אובריאן



מנכ"ל אורקל והיו"ר שלה, לארי אליסון, אמר כי אורקל לא מתכוונת להגיש הצעת רכש לחברת המחשבים סאן מיקרוסיסטמס, המנוהלת על ידי ידידו סקוט מקנילי. אליסון הודה כי אורקל שקלה את הרעיון.



"חשבתי על זה", אמר אליסון בתשובה לשאלה שהופנתה אליו באסיפת בעלי המניות השנתית של אורקל ברדווד שורס. "אני חושב שזה רעיון גרוע. איני חושב שאורקל צריכה להיכנס לעסקי החומרה, אבל בהחלט שקלנו את הרעיון".



יצרנית השרתים סאן סבלה יותר מרוב חברות הטכנולוגיה בעקבות המשבר בענף. מחיר מנייתה ירד ל-3.54 דולר נכון ליום שני, והפיל את שווי השוק שלה ל-11.5 מיליארד דולר.



אורקל נמצאת בנסיון השתלטות עוינת על מתחרתה, חברת התוכנה פיפלסופט (סימול PSFT), תמורת 7.5 מיליארד דולר. הצעת הרכש שהוגשה נבדקת על ידי משרד המשפטים.



דובר סאן אמר כי לא שמע על דברי אליסון, אולם סאן אינה מגיבה על שמועות או ספקולציות. "אורקל ממשיכה להיות אחת השותפות הטובות ביותר שלנו", אמר מייקל האקרט, דובר סאן. "אנו ממשיכים לחפש הזדמנויות עסקיות".



אורקל רמזה בחודשים האחרונים על כוונתה לבצע רכישות. אליסון חזר ואמר זאת באסיפה, אולם לא ציין יעד השתלטות נוסף על פיפלסופט.



"ככל שהתעשייה מתבגרת ועמה אנו גדלים, נוכל לצמוח באמצעות צירוף של מוצרים חדשים ורכישת חברות אחרות", אמר אליסון.



אסיפת בעלי המניות היתה שקטה יחסית לעומת פגישות בחברות אחרות בהן בעלי מניות זועמים ניסו להעביר חוקים חדשים לגבי הפיקוח על ניהול החברה. הצעה לפיה אורקל תהיה זהירה יותר בשמירה על זכויות עובדים בפעילותה בסין נדחתה ברוב גדול.



בפי אליסון היו גם מלים טובות על המושל החדש של קליפורניה, ארנולד שוורצנגר: "אני רוצה לומר למען הפרוטוקול ש'קומנדו' הוא אחד הסרטים האהובים עלי", אמר אליסון. "אישיותו והמדיניות שלו עדיפות בהרבה על אלו של קודמו בתפקיד".



אורקל נקלעה למחלוקת עם הממשל בקליפורניה בנוגע לחוזה למכירת תוכנה בתקופת כהונתו של המושל המודח, גריי דיוויס. קליפורניה ביטלה את החוזה, למרות שאורקל נמצאה חפה מכל אשמה.



אליסון אמר גם כי הוא מעוניין לראות סרט נוסף בסדרת "שליחות קטלנית".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully