וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מניות הטכנולוגיה גוררות לירידות - פיליפס מאבדת 2.6%

יהודה שויצר

14.10.2003 / 10:46

מניית פיליפס נחלשת לאחר שהחברה רשמה ירידה בהכנסות הרבעון השלישי; מניות הרכב רושמות עליות בעקבות דו"ח המצביע על צמיחה במכירות באירופה



ירידות שערים נרשמות בבורסות אירופה כשאת המגמה השלילית מובילות מניות הטכנולוגיה, ובראשן מניות השבבים. בבורסת פרנקפורט יורד מדד דקס ב-0.7%; בורסות לונדון ופאריס יורדות בשיעור דומה.



ענקית מוצרי האלקטרוניקה ההולנדית פיליפס יורדת ב-2.6% לאחר שרשמה ירידה בהכנסות הרבעון השלישי. מכירות החברה ירדו ב-4% ל-6.99 מיליארד יורו - ירידה קטנה מהתחזיות.



בשורה התחתונה החברה רשמה רווח נקי של 124 מיליון יורו (144 מיליון דולר). הרווח עלה על התחזיות המוקדמות בשיעור ניכר, והיה הגדול ביותר שרשמה החברה מזה שלוש שנים. ברבעון המקביל בשנת 2002 רשמה החברה הפסד של 330 מיליון יורו.



ירידות שערים נרשמות במניות הטכנולוגיה והטלקום. ST, יצרנית השבבים הצרפתית, יורדת בכ-1%. אורנג', חברת הסלולר, יורדת ב-1.6%.



הקמעונאית ההולנדית אהולד יורדת בשיעור קל של 0.1%. אהולד הודיעה היום על מינוי מנכ"ל חדש לחטיבת Foodservice האמריקאית שלה. בראש החטיבה, שעמדה במרכזה של שערוריית ענק והובילה את מניית החברה לנפילה חדה, יעמוד לורנס. ס בנג'מין, המנכ"ל של חברת NutraSweet.



מניות הרכב רושמות עליות לאחר דו"ח המצביע על צמיחה במכירות באירופה. רנו עולה בכ-1% לאחר שדיווחה על צמיחה של 16% במכירות כלי רכב חדשים בחודש שעבר. פולקסווגן הגרמנית עולה בכ-2% לאחר שרשמה צמיחה של 3.1% במכירות דגמי אאודי החדשים. ככלל, במערב אירופה נרשמה צמיחה של 4.4% במכירות כלי רכב בספטמבר ל-1.36 מיליון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully