וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נורטל תשדרג את רשת ה-1X לטכנולוגיית EVDO

ערן גבאי

14.10.2003 / 10:45

הקימה את ליבת רשת ה-1X עבור פלאפון בכ-117 מיליון דולר. מוטורולה מבצעת את הרחבת הרשת לפריפריה תמורת כ-50 מיליון דולר

פלאפון חתמה על הסכם עם נורטל נטוורקס להרחבת הרשת הסלולרית שלה בהשקעה של 30 מיליון דולר. דירקטוריון פלאפון החליט בשבועות האחרונים לבצע את שדרוג רשת ה-1X לטכנולוגיית ה-EVDO המתקדמת.

את רשת ה-1X הקימה נורטל עבור פלאפון בתמורה לכ-117 מיליון דולר, ולפני מספר חודשים בחרה פלאפון במוטורולה לביצוע הרחבת פרישת רשת ה-1X בפריפריה בהשקעה של כ-90 מיליון דולר, כנגד החזר ציוד ישן למוטורולה בהיקף של כ-40 מיליון דולר, כך שבפועל העסקה נאמדה בכ-50 מיליון דולר.

על כן, הן נורטל והן מוטורולה יכלו לבצע את שדרוג רשת ה-1X של פלאפון לטכנולוגיית ה-EVDO, הצפויה להתבצע בשנה הבאה, ובפלאפון בחרו, כאמור, בתוך זמן קצר, בנורטל.

טכנולוגיית ה-EVDO תאפשר קצבי עבודה טובים בהרבה מאלה של דור 2.5 בטכנולוגיית ה-CDMA 1X, ועל כן פלאפון תוכל להכשיר עצמה באמצעות שדרוג הרשת לאספקת שירותי תקשורת וידיאו בין מנויים והעברת קבצים כבדים.

נזכיר כי גם פרטנר הודיעה באחרונה כי בכוונתה להתחיל ולפרוש רשת דור 3 בטכנולוגיית UMTS בתחילת 2004 בהשקעה מוערכת של כ-170 מיליון דולר והיא בחרה בנורטל להקמת הרשת, על אף שהיא טרם הוציאה הודעה רשמית על הבחירה.

ההסכם של פלאפון עם נורטל לשדרוג הרשת נתון במסגרת אספקה לשלוש שנים. פלאפון השיקה את רשת ה-1X ביוני השנה. לפלאפון כיום כ-1.9 מיליון מנויים.

ההרחבה תיצור הכנסות חדשות

בפלאפון טוענים כי ההרחבה הנוכחית תשלים את ציוד הרשת הקיים ותסייע לפלאפון ליצור הכנסות חדשות באמצעות תמיכה בשירותי נתונים ואבטחת אינטרנט אלחוטיים במהירות גבוהה, כגון משחקי ג'אווה, הורדת צלצולים ושומרי מסך, מסרי תמונות, וידיאו ואודיו, גלישה אלחוטית באינטרנט וגישה לאינטרנט עם מסמכים מצורפים.

"נורטל נטוורקס הוכיחה את יכולתה לספק מערכות אלחוטיות מהדור השלישי, שישתלבו באופן מושלם בטכנולוגיה הקיימת שלנו ויספקו יישומים חדשים ומתקדמים למנויי פלאפון, באופן מהיר וחסכני", כך מציין יעקב גלברד, מנכ"ל פלאפון.

פסקל דבון, נשיא תקשורת אלחוטית בנורטל נטוורקס, ציין כי "באמצעות יכולות הפיתוח של טכנולוגיית ה-CDMA שלנו, אנו מסייעים למפעילים כמו פלאפון להקטין את עלויות הרישות שלהן ולהגדיל הכנסות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully