וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנקנר ודלק עשויות להחזיק בחלקים שווים במתב

ערן גבאי

14.10.2003 / 11:54

לדנקנר אופציה לרכוש חזרה מתשובה כ-4.5% ממניות מתב בעסקה עם תשובה. בכך היא תחזור למבנה המקורי של העסקה - ותחזיק בחלקים שווים עם דלק

לדנקנר השקעות תהיה אופציה לרכוש חזרה כ-4.5% ממניות מתב בעסקה אפשרית עם איש העסקים יצחק תשובה, אם יאשר המפקח על הבנקים, יואב להמן, לקבוצה להגדיל את החזקותיה במתב מבלי לחרוג ממגבלות "לווה בודד" ו"איש קשור", כך נודע ל-TheMarker.

בכך תוכל דנקנר השקעות לחזור למבנה העסקה המקורי שתוכנן, ולהחזיק במתב בחלקים שווים עם קבוצת דלק, כך שכל אחת תחזיק בקרוב ל-24%. אתמול מסרה קבוצת דלק הודעה לבורסה לפיה היא מקיימת משא ומתן עם קבוצת דנקנר השקעות לרכישת חלק ממניות מתב.

בדיקה העלתה שהעסקה, אם תגיע לכלל סיכום, תקטין את ההחזקה של דנקנר השקעות במתב מ-47.7% לכ-19.5%, בעוד תשובה ירכוש את 28% מהמניות בסכום המוערך בכ-65 מיליון דולר.

עוד נודע כי שני הצדדים לעסקה המתגבשת הזמינו באחרונה עדכון להערכות השווי למתב. הערכת השווי הקודמת שהוצגה בפני הצדדים נקבה בשווי של כ-220 מיליון דולר למתב, כ-12% מעל מחיר השוק. יש לקחת בחשבון שבחודש האחרון, מאז ה-11 בספטמבר, עלתה מניית פרטנר, בה מחזיקה מתב בכ-7.5% מהמניות, בכ-11% - תוספת בנטו של כמה מיליוני דולרים לשווי של מתב.

ההוראה הנוכחית של הפיקוח על הבנקים מגבילה את מתן האשראי של לאומי והבינלאומי לחברת הכבלים הממוזגת בשל חריגת האשראי הבנקאי מעבר ל-15% מההון. בנק הפועלים אינו יכול להעניק אשראי לחברת הכבלים הממוזגת, מאחר שמשפחת דנקנר נמנית עם גרעין השליטה בו (מגבלת "איש קשור").

העסקה למכירת כמחצית ממניות דנקנר השקעות במתב אמורה לאפשר את ביצוע מיזוג מתב-תבל כשלב ראשון בדרך למיזוג שלוש חברות הכבלים בעתיד. דובר קבוצת דנקנר השקעות מסר בתגובה: "כפי שדווח על ידי הגורם המתעניין ברכישה, מתקיים משא ומתן וכשיתגבשו פרטים המחייבים דיווח - נעשה זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully