וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש לערעורים באתונה דחה על הסף את בקשת רוסיה להסגיר את גוסינסקי בחשד להונאה ואי תשלום מס בסך 250 מ' ד'

יהודה שויצר

14.10.2003 / 15:45

איל ההון היהודי נעצר בספטמבר ביוון לבקשת רוסיה; בסיום הדיון, שנמשך כדקה, החליט השופט כי האישומים נגד ולדימיר גוסינסקי אינם מהווים פשע לפי החוק ביוון



בית המשפט לערעורים באתונה דחה היום את בקשתה של רוסיה להסגיר לידיה את ולדימיר גוסינסקי. הדיון נמשך כדקה ובסופו החליט השופט כי האישומים נגד גוסינסקי אינם מהווים פשע לפי החוק ביוון.



לפני כשבועיים דחה ביהמ"ש לערעורים את ההחלטה על הסגרתו של גוסינסקי בכדי לקבל מידע נוסף מהשלטונות הרוסיים, המבקשים את הסגרתו של איש העסקים הישראלי-רוסי.



גוסינסקי ממתין להחלטה בנוגע להסגרתו מיוון לרוסיה, לאחר שממשלת רוסיה העבירה לממשלת יוון באמצע ספטמבר בקשה כזו. גוסינסקי, שאולץ בידי ממשל הנשיא ולדימיר פוטין למכור את תאגיד התקשורת "מוסט" וחברות נוספות שהיו בבעלותו, חשוד במעשי הונאה והשתמטות מתשלום מסים בסכום של 250 מיליון דולר.



גוסינסקי עזב את רוסיה והשתקע בספרד, שבה נעצר ב-2001, אך שוחרר לאחר שבית משפט שם דחה את בקשת ההסגרה של רוסיה. גוסינסקי, הטוען לחפותו, קובל כי ממשל פוטין ממשיך לרדוף אותו, בדומה למסעות שהוא עורך נגד בעלי הון אחרים ברוסיה.



איל ההון היהודי ממתין להחלטה בעניינו בבית מלון באתונה, לאחר ששוחרר בערבות של 108,200 דולר. בתנאי השחרור נקבע כי על גוסינסקי להישאר בגבולות יוון, עד אשר תידון בקשת ממשלת רוסיה להסגירו.



גוסינסקי נמלט מרוסיה לפני כשלוש שנים עם עלייתו של פוטין לשלטון. התביעה ברוסיה טוענת כי גוסינסקי הטעה את הממשלה, וסיפק לה מצג שווא על חברת המדיה שבבעלותו, בכדי להבטיח הלוואה, בהיקף של רבע מיליארד דולר, מחברת הגז הממשלתית גזפרום. בתום התהליך השתלטה גזפרום על חברת המדיה הפופולרית של גוסינסקי, במהלך שהתפרש בעיני רבים כדריסה גסה של חופש העיתונות במדינה בה הדמוקרטיה אינה מובנת מאליה.



יש לציין כי תחנת הטלוויזיה של גוסינסקי, NTV, סיפקה מבט ביקורתי על מהלכי המלחמה בצ'צ'ניה ועל ראשי השלטון - ביקורת שהושתקה כמעט לחלוטין עם ההשתלטות הממשלתית על התחנה. גוסינסקי נעצר על ידי השלטונות ביוון, אולם סוכנות השיטור הבינ"ל אינטרפול הכחישה כי הוציאה צו מעצר נגדו, נאמר בדיווחים ברוסיה. גוסינסקי יופיע בפני תובע ביוון, אשר צפוי להחליט אם להסגירו לרוסיה.



גוסינסקי נעצר לראשונה, לבקשת רוסיה, בדצמבר 2001 בביתו שבספרד, אבל האחרונה סירבה להסגירו לרוסיה בטענה שההאשמות נגדו לא נחשבות לפשע על פי החוק הספרדי. התובע הרוסי הגיש בקשה מחודשת בטענה שהלבין כספים, אך עם שחרורו ממעצר בספרד נסע גוסינסקי לישראל, כדי לחמוק ממעצר נוסף. לפני שנתיים אמר המזכיר הכללי של האינטרפול כי התביעה נגד גוסינסקי מבוססת על מניעים פוליטיים, וכי האינטרפול מנוע מלהתערב בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully