וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנדיסק, מתחרתה של אם סיסטמס, קוצרת הצלחה פחותה במלחמה הפטנטית: ביהמ"ש דחה תביעתה נגד Ritek

גתית פנקס

14.10.2003 / 13:14

אם סיסטמס וסנדיסק תבעו בעבר מספר חקייניות לכאורה של הפטנטים שברשותם הקשורים בזכרונות הפלאש; אם סיסטמס הגיעה לאחרונה לפשרה בתביעה נגד JMTek הטיוואנית



חברת סנדיסק קוצרת הצלחה פחותה בזירה המשפטית מזו של מתחרתה הישראלית אם סיסטמס בכל הנוגע להגנה הפטנטית שלה. סנדיסק מקליפורניה, בניהולו של הישראלי ד"ר אלי הררי שמתמחה אף היא בזכרונות פלאש, הודיעה אתמול כי ביהמ"ש המחוזי בקליפורניה (מחוז צפוני) דחה את תביעתה נגד חברת Ritek, שעניינה היה הפרת פטנט של סנדיסק.



בדיוק שנתיים לאחר הגשת התביעה ביהמ"ש קבע כי כרטיס זכרון הפלאש של Ritek הטייוואנית אינו מפר פטנט של החברה מ-1997, ובסנדיסק כבר הודיעו כי הם מתכוונים לערער על ההחלטה. שוק זכרונות הפלאש נחשב לפרוץ יחסית, בעיקר בעטיין של חברות במזרח הרחוק שחלקן ידועות בחיקויים המוצלחים והזולים שלהן למוצרי אלקטרוניקה.



הטכנולוגיה של חברות כמו סנדיסק ואם סיסטמס, והפוטנציאל של השוק בו הן פועלות, מעוררים את החברות הללו, וסנדיסק מנהלת תביעות נגד מספר חקייניות לכאורה, שחלקן נמשכות כבר מספר שנים. גם אם סיסטמס כבר לקחה שתי מתחרות לבית המשפט לצורך הגנה פטנטית.



לאחרונה הודיעה אם סיסטמס כי הגיעה להסכם פשרה מחוץ לכתלי בית המשפט עם חברת JMTek בנוגע להפרת פטנט ה-Disc on Key שלה, מפתח זכרון הפלאש הנייד, וכן בנוגע לפטנט מערכת ההפעלה TrueFFS.



בהודעה שהוציאה אם סיסטמס בנושא היא זכתה לציטוטים נלהבים ממנהלה של JMTek על הערכתו לזכויות קניין רוחני ועל "חזרתו בתשובה", במה שמהווה מעין מסר לחקייניות אחרות. JMTek הודיעה כי היא מכירה בזכויות הקניין הרוחני של אם סיסטמס, וכי תשלם תמלוגים המגיעים לאם סיסטמס ממכירות עתידיות שביצעה, וכן רטרואקטיווית.



אם סיסטמס, ששווי השוק שלה הוא כ-545 מיליון דולר בבורסת הנאסד"ק, רשמה ברבעון השני של השנה הפסד של 380 אלף דולר על מחזור של 25.6 מיליון דולר. ברבעון הבא החברה מקווה להכנסות של 28.2 מיליון דולר, והכנסות של כ-31 מיליון דולר ברבעון הרביעי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully