וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג עלה ל-4.413 שקלים

אמיר טייג

14.10.2003 / 13:29

המטבע האמריקאי עלה קלות בשיעור של כ-0.07%. היורו היציג נחלש ב-0.12% ל-5.1422 שקלים. הבינלאומי: הפעילות בין הבנקים נמוכה מאוד

הדולר היציג עלה היום בשיעור קל, ונקבע ברמה של 4.413 שקלים - כ-0.07% מעל רמת היציג הקודם. היורו היציג, לעומת זאת, נחלש היום ונקבע ברמה של 5.1422 שקלים - ירידה של 0.12% לעומת שערו היציג הקודם. לאחר קביעת השערים היציגים מוסיף הדולר לשמור על יציבות בעוד היורו יורד קלות ונסחר ברמה של 5.141 שקלים.

רונן יפה, ראש דסק הלקוחות העסקיים בחדר המסחר של בנק הבינלאומי, אומר כי הגורם העיקרי המשפיע בימים האחרונים על המסחר הוא רמת הפעילות הנמוכה. "הרבה חשבים, גזברים ושחקני מט"ח נמצאים בחופשת חול המועד, ולפיכך המחזור היומי יורד למחצית בהשוואה לימים רגילים - בדומה למחזורי המסחר בימי שישי טיפוסיים". "רוב הפעילות היא בין הבנקים ובין הלקוחות שלהם, ללא פעילות מגבילה בין הבנקים", אומר יפה ומציין כי היקפי המסחר הנמוכים לא מצריכים את הבנקים להתכסות.

לגבי המשך המגמה בשוק אומר יפה כי ניתן יהיה לקבל אינדיקציות לכך רק לאחר תקופת החגים. "הדולר הגיע לרמת שפל של כמעט שלושה חודשים. בשבוע הבא יצטרך המסחר לומר את דברו לגבי המשך מגמת הירידות או מעבר לעליות", אומר יפה וצופה שבוע מעניין יותר. בטווח המיידי צופה יפה כי הדולר ייסחר בין 4.41 שקלים ל-4.45 שקלים, ובטווח הבינוני, כלומר החל מהשבוע הבאה, יתרחב הטווח מעט וייסחר בין 4.385 שקלים ל-4.455 שקלים.

רמת הנזילות בשוק המט"ח ירדה בצורה חדה בחודש וחצי האחרונים. בספטמבר ובשליש הראשון של אוקטובר נרשמה ירידה של כ-19% בהיקפי המסחר במט"ח, כאשר את מרבית הירידה הובילו הזרים אשר הקטינו את היקף הפעילות שלהם בכ-26%, בהשוואה לרמה הממוצעת מתחילת השנה. הירידה במחזורים ניכרת בעיקר בימים האחרונים, בהם גם הפעילים המקומיים הקטינו משמעותית את הפעילות שלהם, וזאת נוכח חול המועד. כתוצאה מכך, הדולר ממשיך ונסחר בטווח צר יחסית, וללא תנודות חדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully