וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ירידות קלות במדדים

גתית פנקס

14.10.2003 / 15:52

לומניס מזנקת בכ-90% על רקע קבלת אישור FDA חדש. אינטל תפרסם תוצאותיה הכספיות לרבעון. הנאסד"ק יורד ב-0.4% והדאו ג'ונס מאבד כ-0.2%

עיני המשקיעים היום בוול סטריט יהיו נשואות לכיוונה של יצרנית השבבים הגדולה בעולם אינטל, שתפרסם את תוצאותיה הכספיות לרבעון בסיום המסחר ותספק אינדיקציה נוספת לתחום המוליכים למחצה בהמשך השנה וב-2004.

בינתיים, פתיחת המסחר היא רגועה. הנאסד"ק רושם כעת ירידה של 0.4% ומדד הדאו ג'ונס מאבד כ-0.2%. מטר הדו"חות של החברות הישראליות יתחיל רק בשבוע הבא כאשר הראשונות לדווח הן צ'ק פוינט, מרקורי, אם סיסטמס, רדוויז'ן ואחרות.

חברת לומניס היא הכוכבת היום בקרב הישראליות מעבר לים, כך לפחות לפי הזינוק המטאורי של 90.1% למחיר של 2.4 דולרים אותו היא רושמת כעת במחזור מסחר עצום. המניה לא ביקרה כבר כשנה ברמות מחירים אלה.

לומניס, המפתחת מכשירי לייזר ופולסי אור לשימושים רפואיים ואסתטיים, הודיעה אתמול לאחר סיום המסחר כי קיבלה אישור של מינהל התרופות והמזון האמריקאי (FDA) לשיווק מכשיר לייזר חדש, Novus TTx, שנועד לטפל במחלות עיניים מגוונות.

יחד עם זאת, נראה כי לזינוק המרשים סיבה נוספת: המשקיעים למודי הסבל של החברה ממתינים בכליון עיניים לפרסום התוכנית האסטרטגית של החברה שלפי הערכות תכלול פיטורי 20% מעובדיה ומכירת חלק מנכסיה. ברבעון השני של השנה לומניס מכרה ב-68 מיליון דולר והפסידה 33 מיליון דולר.

מניית גילת לוויינים מאבדת בשעה זו 6.8% למחיר של 4.9 דולרים בתגובה להודעתה כי היא מייסדת תוכנית לפדיון מוקדם של אג"ח. 7 חודשים לאחר ביטול האג"ח להמרה הישן של גילת לוויינים שמקורו ב-2000 והחלפתו באג"ח חדש, מודיעה היום החברה כי היא מציעה המרת כל 1,000 דולר של אג"ח ל-125 מניות של גילת.

ואם כך, הרי שמחיר ההמרה בתוכנית לכל יחידת אג"ח הוא 8 דולרים וזאת לעומת מחיר של 17.4 דולר שהוא מחיר המימוש המקורי (87 סנט לפני איחוד ההון שביצעה החברה) כך שמשקיעים שאינם סבורים כי מניית גילת תתקרב לרמות של 17.4 דולר וודאי ישמחו להצטרף לתוכנית. האג"ח אמורות היו להיות מומרות ב-2012.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully