וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחזיקים באג"ח של טבע לא איכזבו: המירו חוב של כ-550 מיליון דולר למניות החברה

אלי דניאל

14.10.2003 / 18:07

כך נודע ל-TheMarker; מדובר בסדרת איגרות החוב שהונפקו לפני שלוש שנים; טבע הנפיקה למחזיקים באיגרות החוב כ-12.8 מיליון מניות שלה



המחזיקים באיגרות החוב להמרה של טבע , מהסדרה הראשונה שהונפקה על ידה לפני שלוש שנים, המירו במהלך השבועיים האחרונים את איגרות החוב שבידיהם לכ-12.8 מיליון מניות של החברה, כך נודע ל-TheMarker.



כזכור, לפני שלושה שבועות הודיעה ענקית התרופות הישראלית על כוונתה לממש את זכותה ולבצע פידיון מוקדם של סדרת איגרות חוב בהיקף כספי של כ-550 מיליון דולר, אותן הנפיקה החברה הבתTeva Pharmaceutical Finance. איגרות החוב נשאו ריבית בשיעור של 1.5%, והן היו ניתנות להמרה למניות של החברה לפי יחס של כ-23.19 מניות עבור כל איגרת בערך נקוב של 1,000 דולר, יחס אשר שיקף שער המרה של כ-43.1 דולר למניה.



המחזיקים באיגרות החוב של טבע נדרשו להודיע לחברה עד ליום שישי האחרון על בחירתם - פדיון האג"ח או המרתן למניות, ובשל רמות המחירים בהן נסחרה המניה בשלושת השבועות האחרונים - 55 דולר ומעלה, בחרו המחזיקים באיגרות החוב להמירן למניות.



טבע הציעה לשלם למחזיקים באיגרות החוב סכום של 1,003.75 דולר בגין כל 1,000 דולר ערך נקוב, ומבחינה תיאורטית, החברה היתה עשויה להוציא מקופתה למעלה מ-550 מיליון דולר. בסופו של דבר, בשל ההמרה המסיווית של האג"ח, החברה לא תידרש לבצע תשלום כלשהו.



מבחינה מעשית, משמעות המרת איגרות החוב למניות הינה גידול של כ-550 מיליון דולר בהונה העצמי של טבע, במקביל להקטנה של ההתחייבויות השוטפות בהיקף דומה. בהקשר זה נציין כי בתחילת הרבעון השלישי של השנה הסתכם הונה העצמי של החברה בכ-2.21 מיליארד דולר ואילו ההתחייבויות השוטפות הסתכמו בכ-1.73 מיליארד דולר.



בעקבות המרת איגרות החוב מהסדרה הראשונה, קיימות עתה במחזור איגרות חוב להמרה בהיקף של 810 מיליון דולר - סדרת איגרות החוב בהיקף של 360 מיליון דולר מאוגוסט 2001 אשר האיגרות הכלולות בה נושאות ריבית בשיעור של 0.75%, וסדרת איגרות חוב בהיקף של 450 מיליון דולר אשר הונפקה בנובמבר שעבר ואשר האיגרות הכלולות בה נושאות ריבית בשיעור של 0.375%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully