וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: סגירה שלילית בהובלת מניות הטכנולוגיה והשבבים; פיליפס נחלשה ב-3.5%

רונן סרברניק

14.10.2003 / 19:18

ASML, המייצרת ציוד לייצור שבבים, ירדה ב-3.3%; נוקיה נסגרה בירידה של 1.5% לקראת פרסום דו"חותיה בהמשך השבוע



בורסות אירופה נסגרו בירידות שערים בהובלת מניות הטכנולוגיה, ובראשן מניות השבבים. בבורסת פרנקפורט ירד מדד דקס ב-0.5%; בורסת לונדון ירדה ב-0.7% ופאריס ירדה ב-0.5%.



ירידה מפתיעה במדד בטחון המשקיעים בגרמניה תורמת גם היא למגמה השלילית. מדד ZEW ירד באוקטובר לראשונה זה עשרה חודשים על רקע החולשה בדולר, שמכה קשות ביצואניות מאירופה. המדד ירד לרמה של 60.3 נקודות, מרמה של 60.9 נקודות בספטמבר. התחזיות היו דווקא לעלייה לרמה של 63 נקודות.



ענקית מוצרי האלקטרוניקה ההולנדית פיליפס ירדה ב-3.5% לאחר שרשמה ירידה בהכנסות הרבעון השלישי. מכירות החברה ירדו ב-4% ל-6.99 מיליארד יורו - ירידה קטנה מהתחזיות. פיליפס גם פירסמה תחזית מהוססת לרבעון הרביעי.



בשורה התחתונה החברה רשמה רווח נקי של 124 מיליון יורו (144 מיליון דולר). הרווח עלה על התחזיות המוקדמות בשיעור ניכר, והיה הגדול ביותר שרשמה החברה מזה שלוש שנים. ברבעון המקביל בשנת 2002 רשמה החברה הפסד של 330 מיליון יורו.



ASML, המייצרת ציוד לייצור שבבים ושפיליפס נמנית על אחת מלקוחותיה המרכזיים, ירדה ב-3.3%; אינפיניון איבדה 2.1% ו-ST מיקרואלקטרוניקס ירדה ב-0.9%.



נוקיה נסגרה בירידה של 1.5%. החברה צפויה לדווח השבוע על צמיחה של כשליש ברווחיה ל-811 מיליון יורו.



הקמעונאית ההולנדית אהולד ירדה ב-0.7%. אהולד הודיעה היום על מינוי מנכ"ל חדש לחטיבת Foodservice האמריקאית שלה. בראש החטיבה, שעמדה במרכזה של שערוריית ענק והובילה את מניית החברה לנפילה חדה, יעמוד לורנס. ס בנג'מין, המנכ"ל של חברת NutraSweet.



מניות הרכב רשמו עליות לאחר דו"ח המצביע על צמיחה במכירות באירופה. רנו נסגרה ללא שינוי לאחר שדיווחה על צמיחה של 16% במכירות כלי רכב חדשים בחודש שעבר. פולקסווגן הגרמנית עלתה ב-1.3% לאחר שרשמה צמיחה של 3.1% במכירות דגמי אאודי החדשים. ככלל, במערב אירופה נרשמה צמיחה של 4.4% במכירות כלי רכב בספטמבר ל-1.36 מיליון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully