וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היורו שב וזינק לרמה של 1.172 דולר לאחר שבוש קרא להימנע מהתערבות בשוקי המט"ח

רן דוידוב

14.10.2003 / 21:57

מוקדם יותר נפל המטבע האחיד עד רמה של 1.1583 דולר; הין, שנפל במהלך היום עד שער של 110.27 ין לדולר, נסחר כעת ברמה של 108.9 ין לדולר, בדומה לשערו אמש



העלייה בדולר מול הין נמחקה, והמטבע האמריקאי עבר לירידה מול היורו, לאחר שנשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, אמר היום כי על שוקי המט"ח לקבוע את ערכם של מטבעות בלא התערבות חיצונית. היורו מתחזק לרמה של 1.172 דולר לעומת 1.1705 דולר אמש, ולאחר שנפל במהלך היום עד שער של 1.1583 דולר. הין, שנפל במהלך היום עד שער של 110.27 ין לדולר, נסחר כעת ברמה של 108.9 ין לדולר, בדומה לשערו אמש.



דבריו של הנשיא בוש באו יומיים קודם ליציאתו למסע ביבשת אסיה, במהלכו יפקוד שש מדינות באזור. בכירים במפלגה הדמוקרטית קראו לבית הלבן להגביר את הלחץ על סין ויפאן בנוגע לתמיכתן המלאכותית בערך המטבע המקומי, שמביאה לטענתם לפגיעה ביצוא האמריקאי ולחיסולן של משרות מקומיות.



מוקדם יותר זינק הין אל מעבר לרמה של 110 ין לדולר, על רקע דיווחים לא מאומתים שטענו כי הבנק המרכזי של יפאן התערב הלילה המסחר במט"ח ומכר ינים ברמה של 108.9 ין לדולר. מאז תחילת השנה מכרה יפאן ינים בשווי של למעלה מ-120 מיליארד דולר, בניסיון לבלום עלייה בלתי רצויה בשערו של הין כנגד הדולר. מאז קראה ועידת ה-G7 להגמשת שערי המט"ח בסוף ספטמבר עלה הין ב-3.5% מול הדולר.



הדולר התחזק הבוקר גם בעקבות נתונים כלכליים מעודדים שפורסמו בארה"ב בסוף השבוע ותוך ציפייה להמשך זרימה של נתונים אופטימיים בהמשך השבוע הנוכחי. מספר רב של חברות מובילות צפויות לדווח על תוצאותיהן הרבעוניות השבוע, במהלך שצפוי לספק רמזים נוספים לגבי היקף ההתאוששות בכלכלת ארה"ב.



הדו"חות הרבעוניים שיזרמו השבוע חוצים כמעט את כל הענפים החשובים בארה"ב. בין החברות המובילות שיפרסמו השבוע את תוצאותיהן נמצאות יצרנית מעבדי המחשב המובילה אינטל, חברות המחשבים IBM ואפל, יצרניות הסלולר נוקיה ומוטורולה, יצרניות הרכב GM ופורד, קוקה קולה, וחברות רבות נוספות.



ראשונה לדווח אתמול היתה מוטורולה, שהציגה תוצאות טובות מהצפוי. החברה רשמה רווח נקי של 116 מיליון דולר על הכנסות של 6.8 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully