וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל טייקו לשעבר, דניס קוזלובסקי, הורשה להוציא 200 מיליון דולר על רכישות ללא אישור הדירקטוריון

רויטרס

14.10.2003 / 22:14

כך עולה מעדותו של חבר דירקטוריון במשפט השחיתות המתנהל כנגד קוזלובסקי וסמנכ"ל הכספים לשעבר של טייקו, מרק שוורץ; השניים מואשמים כי בזזו מקופת החברה 600 מ' ד'



מועצת המנהלים של קונצרן טייקו איפשרה למנכ"ל לשעבר דניס קוזלובסקי לבזבז 200 מיליון דולר על רכישות ללא אישורה. המידע, שנחשף היום במשפטו של קוזלובסקי, מבהיר את מידת היד החופשית ממנה נהנה בניהול החברה.



המידע, שחשף דירקטור לשעבר בחברה, נמסר במהלך השבוע השני למשפט השחיתות המתנהל כנגד קוזלובסקי וסמנכ"ל הכספים לשעבר של טייקו, מרק שוורץ. השניים מואשמים כי בזזו מקופת החברה 600 מיליון דולר באמצעות תשלומים לא מורשים ועסקות אסורות במניות.



ג'ון פורט, דירקטור לשעבר בטייקן שניהל את הקונצרן בטרם נבחר קוזלובסקי כיורשו בראשית שנות ה-90, אמר כי מועצת המנהלים החליטה ב-1997 לאפשר לקוזלובסקי לבצע רכישות בגובה עד 50 מיליון דולר ללא אישורה. אולם המספר הועלה ל-100 מיליון דולר ב-1999 והוכפל לאחר מכן ל-200 מיליון דולר בשנה שלאחריה. את הדברים אמר פורט במהלך חקירה נגדית שניהל אחד מסניגוריו של קוזלובסקי.



קוזלובסקי ושוורץ עומדים בפני 35 סעיפי אישום באשמות שונות, החל משחיתות תאגידית והונאת ניירות ערך, וכלה בגניבה ורישום כוזב במסמכי תאגיד. עורכי דינם טוענים כי השניים לא הפרו כל חוק וכל פעולותיהם זכו לאישורה של מועצת המנהלים.



קוזלובסקי זכה לכינוי "דניס-עסקה-אחת-ליום" בוול סטריט, בשעה שבנה את טייקו לאחת מקבוצות התעשייה הגדולות בעולם כאשר הוציא כ-60 מיליארד דולר על רכישות במהלך כעשר שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully