וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש חייב את עיריית גבעתיים להשיב קנסות שנגבו בניגוד לחוק

בן-ציון ציטרין

15.10.2003 / 9:20

ביהמ"ש המחוזי, בהרכב השופטים דבורה ברלינר, זאב המר ויהודית שיצר, זיכה שלושה נאשמים שהורשעו בביהמ"ש לעניינים מקומיים בעבירת חניית רכב על המדרכה והפרעה לתנועה



ביהמ"ש המחוזי בתל אביב חייב באחרונה את עיריית גבעתיים להשיב כספי קנסות ששולמו לה שלא כדין, ואשר ניגבו באופן מטעה ובניגוד לדין. ביהמ"ש המחוזי, בהרכב השופטים דבורה ברלינר, זאב המר ויהודית שיצר, זיכה שלושה נאשמים שהורשעו בביהמ"ש לעניינים מקומיים בעבירת חניית רכב על המדרכה והפרעה לתנועה.



נציגת עיריית גבעתיים, עו"ד שרונה לוי, ביקשה מביהמ"ש המחוזי שיסייג את החלטתו למקרה ספציפי זה, אף שישנם עשרות ואולי מאות אזרחים אחרים שנקנסו ושילמו קנס מופרז. ביהמ"ש קיבל את ערעור שלושת הנאשמים. עו"ד ארז רופא, שייעץ לאחד הנאשמים, הודיע בשבוע שעבר על כוונתו להגיש תביעה ייצוגית נגד עיריית גבעתיים, משום שלדעתו גבתה סכומים בהיקף של מיליוני שקלים בניגוד לחוק.



ביהמ"ש לעניינים מקומיים הרשיע את השלושה בחניה בדרך בלתי סלולה ומוזנחת בגבול שטח השיפוט שבין עיריות רמת גן וגבעתיים. לטענת השלושה, העירייה קנסה אותם שלא כדין תוך שימוש בחיקוק שאינו מתאים לעבירות החניה. לטענתם, החיקוק שבו השתמשה העירייה הוא לפי חוק עזר מטרדים, המתייחס למקרה שבו אזרח משליך גרוטאה או אשפה ברחוב. בשל השימוש בסעיף זה חויבו הנאשמים לשלם קנס בגובה 490 שקל, במקום 50 שקל.



ביהמ"ש לעניינים מקומיים הקטין אמנם את גובה הקנס ל-50 שקל, הקנס המוטל על חניה על מדרכה, אולם הנאשמים טענו כי לא חנו על מדרכה אלא בשדה שלא היה בו איסור בחוק לחנות. שלושת הנאשמים החליטו לערער גם על החלטה זו, בטענה כי מדובר בשדה מוזנח שמרכזו גבעה שעליה ישב פקח שארב לקורבנותיו (עמ"א 0801/01).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully