וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הפיגוע בעזה - הירידות בדולר נמחקות

אמיר טייג

15.10.2003 / 11:11

המטבע האמריקאי נסחר ביציבות ברמה של 4.412 שקלים. היורו מתחזק ב-0.27% ונסחר על רמה של 5.156 שקלים

בעקבות פיצוץ בסמוך לשיירה אמריקאית שנעה בעזה עובר בשעה זו הדולר להיסחר ביציבות לאחר שרשם ירידה מול השקל במהלך שעות הבוקר. בשיירה זו נעו מספר בכירים אמריקאים, והדיווחים הראשונייים מדברים על ארבעה הרוגים. בשעה זו נסחר הדולר על רמה של 4.412 שקלים - בדומה לשערו היציג. היורו מתחזק ב-0.27% ונסחר בין הבנקים על רמה של 5.156 שקלים, וזאת על רקע התחזקות היורו בעולם ביממה האחרונה.

אבי שריר מחדר המסחר של אקסלנס אומר כי המסחר מוסיף להיות דל עסקות, וזאת נוכח חופשת סוכות. "גם דחיית תשלומי המע"מ ל-22 באוקטובר בעקבות השביתה מקטינה את היקפי המסחר עוד יותר מאחר שגופים העסקיים לא ממירים דולרים על מנת לבצע את התשלומים", אומר שריר. לגבי השפעות המדד מעריך שריר כי הנגיד ימשיך ויפחית את הריבית ב-0.3% נוספים. "זה לא ישנה עם יפחית ב-0.3% או ב-0.4%, ההבדל הוא שולי יחסית", אומר שריר ומציין כי מה שחשוב היא המשך המגמה של ירידת ריבית.

היום יפורסם מדד המחירים לצרכן של חודש ספטמבר. התחזית השכיחה בקרב הכלכלנים צופה כי המדד ספטמבר יעלה ב-0.4%, ויצטרף למדד אוגוסט שעלה ב-0.2% ושבר רצף של 4 מדדים שליליים. הכלכלנים של בנק הפועלים מעריכים כי מדד ספטמבר צפוי להראות על האצה בקצב האינפלציה לרמה של 4.4% בקצב שנתי. קצב גבוה זה יקשה, להערכתם, על הנגיד להמשיך ולהפחית את הריבית, ולפיכך צופים עוד הפחתה ריבית מינורית של עד 0.3% בשלושת החודשים עד תום השנה.

הדולר היציג עלה אתמול בשיעור קל, ונקבע ברמה של 4.413 שקלים - כ-0.07% מעל רמת היציג הקודם. היורו היציג, לעומת זאת, נחלש אתמול ונקבע ברמה של 5.1422 שקלים - ירידה של 0.12% לעומת שערו היציג הקודם. לאחר קביעת השערים היציגים הוסיף הדולר לשמור על יציבות בעוד היורו ירד קלות, ונסחר ברמה של 5.141 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully