וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירוג A+ להנפקת האג"ח הפרטית של אזורים

הרצל לקס

15.10.2003 / 11:20

מעלות העניקה הדירוג להנפקה של 100-200 מיליון שקל בשנה הקרובה. קבעה: רכישת הנכס בלונדון תורמת לפיזור הסיכון של אזורים אך התשואה מהעסקה נמוכה

מעלות הודיעה היום על דירוג של A+ לאג"ח בהיקף של 100-200 מיליון שקל שתנפיק אזורים באופן פרטי למוסדיים בשיעורים שונים במהלך השנה הקרובה. כפי שפורסם לראשונה ב-TheMarker פנתה לאחרונה אזורים, באמצעות כלל חיתום, לגופים מוסדיים והציעה להם להשתתף בהנפקת אג"ח פרטית של החברה בהיקף של כ-70 עד 80 מיליון שקל באוקטובר. במעלות מעריכים כי "יכולת כיסוי החוב של החברה גבוהה מהממוצע".

בנימוקיה לדירוג הנוכחי, המותיר בעצם את רמת הדירוג הקיימת לאג"ח של אזורים הנסחרים כיום, מציינת מעלות כי לאזורים מיצוב עסקי גבוה מהממוצע בתחומה ורמת המינוף הפיננסי שלה נמוכה יחסית לענף. יחד עם זאת מציינים במעלות כי שינוי מהותי במבנה הארגוני של החברה, כתוצאה מתהליכי רה ארגון אפשריים בתוך קבוצת אי.די.בי יביאו לבחינה מחודשת של דירוג החברה.

גורמים חיוביים נוספים אותם מזכירה מעלות בהודעתה הם מובילותה של אזורים בייזום בנייה למגורים בשוק הישראלי. לחברה צבר קרקעות זמינות בהיקף גבוה ומוניטין בתחום פעילותה, עובדות המביאות את מעלות להעריך כי היקף פעילות אזורים בשוק המקומי תישמר. התפתחות חיובית נוספת בעסקי החברה היא הודעתה על רכישת נכס בלונדון בשווי 26 מיליון פאונד בשיתוף גורמים מקומיים, שתורמת לפיזור הסיכון בפעילות ומעמידה בסיס לצמיחה. עם זאת מציינים במעלות כי התשואה על ההון בפרויקט זה צפויה להיות נמוכה.

בין הנקודות שמעלים במעלות כמשפיעות לשלילה על הערכת הדירוג מוזכר מצבו העגום והמסוכן של ענף הנדל"ן בישראל שמאופיין ברמת סיכון גבוהה. במעלות גם מעריכים כי לאזורים שורה של פרויקטים שהרווחיות בהם נמוכה או שקצב השיווק בהם איטי, אך היקפם מסך כל הפרויקטים עדיין נמוך.

מבחינה פיננסית, הקטנת המינוף וגודלו המרשים של התיק הנזיל (67 מיליון שקל במחצית 2003) בחברה תורמים לרמת נזילות ונגישות גבוהה למקורות מימון. מנגד, יש לזכור כי פעילות אי.די.בי כולה מתנהלת בצל מגבלות "קבוצת לווים", והאשראי לענף הנדל"ן נמצא במגמת הקטנה, ואלו עשויים להעיב על מצב האשראי בחברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully