וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאחדות הסטודנטים: נשבית הקמפוסים ביום הראשון לתחילת שנת הלימודים

עינב בן יהודה

15.10.2003 / 11:25

השביתה היא במחאה על הקפאת ההחלטה להפחית את שכר הלימוד; יו"ר התאחדות הסטודנטים: "אנחנו מצפים שההבטחות שקיבלנו יגרמו לכך שוועדת הכספים תסיר את הגזרה ותמשיך ההפחתה בשכר הלימוד"



מטה המאבק של הסטודנטים החליט אתמול על השבתת הקמפוסים ביום הראשון לפתיחת שנת הלימודים, וזאת במחאה על הקפאת ההחלטה להפחית את שכר הלימוד. שנת הלימודים האקדמית צפויה להיפתח ב-26 באוקטובר.



מעבר להשבתת הקמפוסים ביום הראשון ללימודים, מאיימים בהתאחדות לערוך ביום השני ללימודים "יום זיכרון להשכלה הגבוהה" בו תושמע צפירה בקמפוסים, ויודלקו נרות זיכרון.



מהתאחדות הסטודנטים נמסר כי בעקבות התמיכה הפרלמנטרית וההבטחות שניתנו ע"י שינוי ומפד"ל, ועדת החינוך של הכנסת וחברי הליכוד בוועדת הכספים, כי יצביעו בעד המשך הפחתת שכר הלימוד ולא יסתפקו בהקפאתו, החליט מטה המאבק לאפשר לחברי הכנסת לממש הבטחתם בפרק זמן של שבועיים מיום פתיחת שנת הלימודים. בהתאחדות הסטודנטים מקווים כי בפרק זמן זה יאושר המשך הפחתת שכר הלימוד בוועדת הכספים.



שגיב אסולין, יו"ר התאחדות הסטודנטים, אמר "זהו המבחן האמיתי של חברי הכנסת, וזו ההזדמנות שלהם לממש את התחייבותם לציבור הסטודנטים. בשלב זה אנחנו משביתים את הלימודים כפי שהצהרנו, וזאת כי האוצר לא זז מעמדתו. אנחנו מצפים שההבטחות שקיבלנו יגרמו לכך שוועדת הכספים תסיר את הגזרה מעל ראשינו, ותביא להמשך ההפחתה בשכר הלימוד".



הסטודנטים מוחים על החלטת הממשלה להעלות את שכר הלימוד לתלמידי התואר הראשון ב-10%, ושכר הלימוד לתואר שני ב-20%, וזאת למרות המלצות הוועדה הציבורית בראשות השופט בדימוס, אליהו וינוגרד, שהממשלה אישרה לפני כשלוש שנים. לפי החלטת ועדת וינוגרד, תוך שנים אחדות ישלמו הסטודנטים לתואר ראשון מחצית משכר הלימוד האקדמי. השנה היה על הסטודנטים לשלם שכר לימוד מופחת ב-20% והחלטת הממשלה ביטלה זאת, ולפיכך שכר הלימוד האקדמי יועלה בכ-900 שקל לסטודנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully