וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמי "המפקד הלאומי" מאיימים לפנות לביהמ"ש אם הרשות השנייה ורשות השידור יעמדו בסירובם לפרסם את תשדיריהם

רוני קורן-דינר

15.10.2003 / 12:41

עמי אילון ופרופ' סרי נוסייבה: האיסור פוגע בחופש הביטוי; המפקד קורא לחתום על עצומה להסדר עקרוני בין ישראל והפלשתינים; היועמ"ש הורה להוריד את התשדירים בשל עיסוק במחלוקת על רקע פוליטי



"האיסור על שידור תשדירי המפקד הלאומי מהווה הפרה חמורה של חופש הביטוי"; כך טוענים יוזמיו, עמי אילון ופרופ' סרי נוסייבה, במכתבים שנשלחו היום אל מנכ"ל רשות השידור, יוסף בראל, ולסמנכ"ל הרשות השנייה לענייני רדיו נאוה בת צור. במכתב דורשים אנשי "המפקד הלאומי" את אישורם לשדר במסגרת תחנות "קול ישראל" (רשת ב', ג' ו-88FM) ותחנות הרדיו האזוריות את תשדירי הפרסומת של העמותה.



המכתב, באמצעות עו"ד מוטי ארד ממשרד מיתר, ליקוורניק, גבע לשם ברנדויין ושות', נשלח בעקבות סירובה של הרשות השנייה לפרסם את התשדירים הקוראים לציבור לחתום על עצומה שניסחו אילון ונוסייבה לתמיכה בהצהרת עקרונות כבסיס להסכם בין ישראל והרשות הפלשתינית. בעקבות פניית הרשות השנייה הורה היועמ"ש, אליקים רובינשטיין, להפסיק את שידורם, בטענה שמדובר בתעמולת בחירות ובנושא הנמצא במחלוקת ציבורית פוליטית.



מ"המפקד הלאומי" נמסר כי אם בתוך שבעה ימים רשות השידור והרשות השנייה לא יאשרו את תשדירי הפרסומת, הם יפנו לביהמ"ש בטענה כי מדובר ביוזמה אזרחית ובלתי מפלגתית וכי האיסור לשדר את תשדיריה מהווה פגיעה קשה בחופש הביטוי.



עוד נטען במכתב כי בית המשפט העליון קבע בעבר כי יתכנו מקרים בהם יאושר תשדיר על אף שהוא עוסק בנושא הנמצא במחלוקת ציבורית, שכן התשדיר עצמו אינו מעורר מחלוקת. כדוגמה, מובאת פרשת צלי רשף ותנועת שלום עכשיו בעתירתם ערב בחירות 1992 נגד רשות השידור, על ששידרה תשדיר המעודד אכלוס יישובים ביש"ע, בטענה שמדובר בתעמולת בחירות. אז קבע בית המשפט כי משדר זה מהווה דוגמה למקרים אליהם כוונו הנחיות היועץ המשפטי משנת 1983, בהתייחסן למשדר העוסק בנושא שהוא אמנם שנוי במחלוקת ציבורית, אך הוא לכשעצמו בתוכנו או צורתו אינו מעורר מחלוקת ועל כן חוקי.



באשר לסעיף 5 לכללי הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו (אתיקה בפרסומת בשידורי רדיו), התשנ"ט-1999, האוסר על שידור תשדיר פרסומת שיש בו העברת מסר בנושא פוליטי, המפקד הלאומי טוען באמצעות בא כוחו כי כלל כזה ראוי להיפסל, בהיותו בלתי חוקתי ופוגע באורח בלתי סביר בחופש הביטוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully