וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיגה אינפורמיישן: במחצית הראשונה של 2004צפוי גיוס מתון של כוח אדם בתעשיית ההיי-טק בארה"ב

עינב בן יהודה

15.10.2003 / 14:22

בחברת המחקר מעריכים כי במהלך שנת 2005 יווצר מחסור באנשי היי-טק במספר תחומים; שיעור האבטלה בתעשיית ההיי-טק בארה"ב הגיע לשיא של 6%



מנתוני מחטיבת גיגה אינפורמיישן של חברת המחקר הבינלאומית פורסטר ריסרץ' עולה כי גיוס מתון של כוח אדם בתעשיית ההיי-טק בארה"ב צפוי במחצית הראשונה של 2004. מנתוני החברה עולה כי למרות השיפור שחל בכלכלת ארה"ב, הגיע שיעור האבטלה בתעשיית ההיי-טק בארה"ב לשיא של 6%.



לדברי האנליסט קרייג סימונס מדובר בשיעור אבטלה חסר תקדים בשוק ההיי-טק בארה"ב, לדבריו בשנים 1997-2000 נע שיעור האבטלה בענף ההיי-טק האמריקאי בין 1% ל-1.5%, והחל לצמוח בקצב מהיר בשנת 2001.



מנתוני החברה עולה כי רוב עובדי ההיי-טק המועסקים היום עובדים בהיקף של בין 110% לבין 150% לעומת המקובל לפני מספר שנים, וזאת כדי לפצות על פיטורי עובדים שנעשו באותן חברות. "מצב זה אינו יכול להימשך לנצח. אני צופה כי המשך השיפור במצב הכלכלי, ביחד עם הגדלה בהכנסות הארגונים, יביאו את הארגונים לגיוס מחודש של כוח אדם, על מנת לענות לביקושים". אומר סימונס.



החברה צופה התאוששות והתחלת גיוסי עובדים על ידי חברות ההיי-טק, כאמור, במחצית הראשונה של 2004, בנוסף מעריכים בחברה כי שוק ההיי-טק צפוי לשוב למצב בו המחסור באנשי היי-טק יהיה גבוה מההיצע. סימונס מעריך כי במהלך שנת 2005 ייווצר מחסור של ממש באנשי היי-טק במספר תחומים, להערכתו צפוי ביקוש גדול למתכנתי ג'אווה, וכן אנשי היי-טק בתחומי אבטחת המידע ושירותי Web.



"ארגונים יכולים להיערך למצב זה כבר כיום באופן פרואקטיווי, באמצעות הכשרת עובדים קיימים בתחומי מפתח חשובים, מתן הטבות שונות לעובדים חשובים כדי לשמור עליהם לאורך זמן, וכן התחלת גיוס עובדים בתחומים קריטיים בהם צפוי מחסור בכוח אדם". הוסיף סימונס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully