וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנקנר: מגעים למכירה של עד מחצית מההחזקות במתב

ערן גבאי

15.10.2003 / 14:41

החברה תשמור על אופציה לרכישת 4.5% ממניות מתב מיצחק תשובה, אם תושלם עסקת המכירה של כ-28% ממניות הקבוצה במתב

חברת דנקנר השקעות מודיעה היום לבורסה כי היא מנהלת מגעים בדבר מכירה של עד מחצית מהחזקותיה בחברת הכבלים מתב. החברה מחזיקה ב-47.7%, דהיינו המדובר במכירה של עד 24%. "אם וכאשר יבשילו המגעים לידי הסכם מחייב יוגש על כך דיווח מיידי נוסף", נאמר בהודעה.

אתמול דיווחנו שבמגעים בין דנקנר השקעות לבין קבוצת דלק, למכירת כ-28% ממניות הקבוצה במתב לאיש העסקים יצחק תשובה, מתכוונת דנקנר השקעות לשמור לעצמה אופציה לרכוש חזרה כ-4.5% ממניות מתב, ולשמור על חלוקת שליטה שווה בין דנקנר השקעות לבין דלק במניות מתב.

דנקנר השקעות נדרשת, בהתאם לדרישת המפקח על הבנקים, יואב להמן, להקטין את החזקותיה במתב אל מתחת ל-20%, ועל כן השיחות מול תשובה מתנהלות לביצוע מכירה של 285 ממניות מתב, כך שדנקנר השקעות תחזיק במתב כ-19.5% מההון.

האופציה תאפשר לדנקנר השקעות להחזיק במתב בחלקים שווים עם דלק, אם לא תהיה בכך חריגה ממגבלות "לווה בודד" ו"איש קשור", בהתאם להנחיות של להמן לגבי מיזוג חברות הכבלים. אתמול מסרה קבוצת דלק הודעה לבורסה, לפיה היא מקיימת משא ומתן עם קבוצת דנקנר השקעות לרכישת חלק ממניות מתב.

העסקה אמורה לאפשר מיזוג מתב-תבל

העסקה, אם תגיע לכלל סיכום, תשקף למתב פרמיה של כ-15%-20% מעל מחיר השוק, כלומר רכישה של 285 מהמניות של מתב על ידי תשובה עשויה להסתכם בהשקעה מוערכת של כ-65 מיליון דולר.

אתמול דיווחנו עוד כי שני הצדדים לעסקה הזמינו באחרונה עדכון להערכות השווי למתב. הערכת השווי הקודמת שהוצגה בפני הצדדים נקבה בשווי של כ-220 מיליון דולר למתב, כ-12% מעל מחיר השוק. יש לקחת בחשבון שבחודש האחרון, מאז ה-11 בספטמבר, עלתה מניית פרטנר, בה מחזיקה מתב בכ-7.5% מהמניות, בכ-11% - תוספת בנטו של כמה מיליוני דולרים לשווי של מתב.

העסקה למכירת כמחצית ממניות דנקנר השקעות במתב, אמורה לאפשר את ביצוע מיזוג מתב-תבל, כשלב ראשון בדרך למיזוג שלוש חברות הכבלים בעתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully