וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: אינטל צפויה לגרור המדדים המובילים לעליות

15.10.2003 / 14:46

הדו"חות החזקים של יצרנית השבבים צפויים להוביל לעליות נוספות. לומניס הישראלית מאבדת כ-14.6% לפני הפתיחה

הדו"חות החזקים של יצרנית השבבים הגדולה בעולם אינטל שפורסמו אתמול לאחר המסחר צפויים להוביל היום את וול סטריט לעליות וזאת בהמשך למגמה החיובית בה ננעלו אתמול המדדים המובילים. אינטל דיווחה אתמול על רווח של 1.7 מיליארד דולר ברבעון או 25 סנט למניה - טוב בשני סנט מהתחזיות המוקדמות. הכנסות החברה היו 7.8 מיליארד דולר - מספר שאף הוא מעל לתחזיות החברה.

בבתי ההשקעות מיהרו היום להעלות את מחירי היעד והתחזיות לחברה. החברה הבאה בתור לה ממתינים המשקיעים היא יבמ, אף היא אחת מ-30 החברות המרכיבות את מדד הדאו ג'ונס, שתפרסם תוצאות כספיות לאחר המסחר. החוזים העתידיים מצביעים כעת על עלייה של כ-0.8% בנאסד"ק.

בקרב החברות הישראליות לומניס צפויה להמשיך ולעמוד במרכז הבמה. בשעה זו המניה מאבדת כ-14.6% במסחר האלקטרוני בעוד היא מוחקת אך מעט מהעליות החדות אמש, של 94%. החברה הודיעה הלילה על תוכנית מפנה בחברה שתימשך 9 חודשים. בין היתר, התוכנית כוללת פיטורי 300 עובדים (25%, כולל פיטורי 75 העובדים שכבר הודיעה עליהם לפני שלושה חודשים) וכן הגדלת האשראי מבנק הפועלים ב-9 מיליון דולר נוספים כך שהוא מסתכם כעת בכ-220 מיליון דולר.

החברה מעריכה כי ההוצאות בגין התוכנית יהיו 9 מיליון דולר - 5 מיליון דולר ברבעון הרביעי ו-4 מיליון דולר ב-2004. כהרגלה של לומניס, היא "תיבלה" את ההודעה בהכרזה אחרת, קצת פחות חיובית, לפיה ועדת הביקורת של החברה החלה בחקירה עצמאית "בקשר ליחסי החברה עם אחד ממפיציה" בהמשך לחקירת הרשות לניירות ערך האמריקאית.

בבורסה בתל אביב בולטות כעת טאואר בעלייה של 6.4% ובכך היא משלימה זינוק של 28% מתחילת השבוע וכן פורמולה שעולה ב-7% במחזור גדול אף היא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully