וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר מזנק ב-1% מול היורו בעקבות הנתונים הכלכליים והדו"חות הרבעוניים ל-1.162 דולר ליורו; נסחר ב-109.6 ין

דפנה מאור

15.10.2003 / 15:57

מדד מנהלי הרכש במדינת ניו יורק זינק לשיא של 33.7 באוקטובר; הערכות כי התפוקה התעשייתית בספטמבר עלתה ב-0.4%



הדולר הופך מגמה במסחר בשוקי המט"ח העולמיים בעקבות דו"חות טובים של החברות המובילות בוול סטריט, וציפייה לנתונים כלכליים מעודדים מארה"ב. הדולר נסחר ב-109.6 ין, עלייה של 0.6% לעומת שער של 108.9 ין אמש. היורו נסוג ב-0.9% ל-1.162 דולר.



התחזקות הדולר נרשמת לאחר פרסום נתונים כלכליים ודו"חות של ענקית התעשייה ג'נרל מוטורס. ירידה של 0.2% נרשמה במכירות הקמעוניות בארה"ב בחודש ספטמבר. הירידה, הראשונה מאז חודש אפריל, היתה בהתאם לתחזיות המוקדמות. מדד הליבה, המנכה את השפעת מכירות כלי הרכב על המדד, עלה ב-0.3%. בחלוקה לענפים עולה כי במכירות ענף הרכב נרשמה ירידה של 1.6% - הירידה החדה מאז פברואר. למרות הירידה הנוכחית, ב-12 החודשים האחרונים עלו מכירות כלי הרכב ב-8.2%.



נתונים כלכליים נוספים שמעודדים את המשקיעים כוללים את מדד מנהלי הרכש במדינת ניו יורק לאוקטובר, שקפץ לשיא של 33.7 מ-18.35 בספטמבר.



הבוקר נסוג הדולר מעט לאחר שנשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, אמר אתמול כי על שוקי המט"ח לקבוע את ערכם של מטבעות בלא התערבות חיצונית. דבריו של בוש היוו ביקורת מרומזת על מדיניות ממשלת יפאן המתערבת באופן תדיר במסחר במט"ח ועל ממשלת סין, המנהיגה רצועת ניוד נוקשה המונעת תנודות במטבע היואן.



דו"חות מעודדים מוול סטריט



אמש דיווחה אינטל על רווח נקי של 1.7 מיליארד דולר, 25 סנט למניה, ברבעון השלישי. רווח זה משקף גידול של 142% ברווחיה לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת, וגידול של 85% לעומת הרבעון הקודם. תחזית האנליסטים צפתה רווח של 23 סנט למניה. יצרנית השבבים הגדולה בעולם רשמה הכנסות של 7.8 מיליארד דולר, עלייה של 20% לעומת 6.5 מיליארד דולר ברבעון המקביל, ולעומת תחזית אנליסטים להכנסות של 7.7 מיליארד דולר.



הדו"חות הרבעוניים שיזרמו השבוע חוצים כמעט את כל הענפים החשובים בארה"ב. בין החברות המובילות שיפרסמו השבוע את תוצאותיהן נמצאות חברות המחשבים IBM ואפל, יצרנית הסלולר נוקיה, יצרנית הרכב פורד, קוקה קולה וחברות רבות נוספות.



מחר יתפרסמו נתוני התפוקה התעשייתית, הצפויה לרשום עלייה של 0.4% בספטמבר, ומדד המחירים לצרכן, שככל הנראה עלה ב-0.1% בלבד בניכוי סעיפי האנרגיה והמזון. ביום שישי תדווח ממשלת ארה"ב על התחלות בנייה והיתרי בנייה בספטמבר, ועל תקציב האוצר לחודש זה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully