וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

RTVi עתר לבג"צ בבקשה לצו ביניים שיאסור על המועצה לקבל החלטות בדבר צמצום הפרסום הישראלי בערוצים הזרים

איילה צורף

15.10.2003 / 16:24

המועצה הציגה עמדה לפיה יש לצמצם את היקף הפרסום בערוצים הזרים הרוסיים לכ-10%-15% מסך הפרסום בהם; RTVi: "המועצה מפלה לרעה את הערוצים הרוסיים הזרים"



הערוץ הרוסי הזר, RTVi, עתר לבג"צ בבקשה לאסור על המועצה לשידורי כבלים ולוויין בצו ביניים להחליט "במחטף", כהגדרתם, על צמצום היקף הפרסומות הישראליות המותר לשידור בערוצים הבינלאומיים דוברי הרוסית.



זאת, בהמשך לעמדה אותה הציגה המועצה, לפיה יש לצמצם את היקף הפרסום בערוצים הזרים הרוסיים לכ-10%-15% מסך הפרסום בהם.



במסמך שהגיש הערוץ לבג"צ הוא מבקש כי בית המשפט יאסור על המועצה לקבל החלטות כלשהן בנושא, בטרם ידון בג"צ בעתירה שהוגשה נגד המועצה בנדון. בג"צ קבע את הדיון בעתירה ל-12 בנובמבר.



בין השאר, חוזר הערוץ וטוען, באמצעות עוה"ד דוד ודפנה ליבאי, כי "המועצה מפלה לרעה את הערוצים הרוסיים הזרים דוברי הרוסית וגוזרת עליהם גזירות שאין כמותן על ערוצים זרים דוברי אנגלית, והכל כדי להיטיב עם גורם עסקי פרטי, הוא "ישראל פלוס" שבבעלות אפריקה-ישראל. במקום לדרוש מ"ישראל פלוס" לשפר את שידוריו ולהעלות את הרייטינג, וכך להגדיל את הכנסותיו מפרסומות, עומדת המועצה לגרום להפסקת השידורים הבינלאומיים ברוסית לישראל, ובכך להקנות ל"ישראל פלוס" מונופול על השידורים למיליון דוברי רוסית בישראל", נכתב בפנייה לבית המשפט.



לטענת הערוץ, החליטה המועצה לאמץ עקרונית תיקון לכללים ללא דיון רציני בהם, ונתנה למעונינים בכך זכות להגיב תוך שבועיים, כששבועיים אלו חופפים ברובם את חג הסוכות. העותרים טוענים שמהירות זו שמה ללעג את זכות השימוע, ואין לה שום הצדקה, זולת הרצון להעמיד את בג"צ בפני עובדה מוגמרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully