וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביה"ד לעבודה דחה בקשתו של ראש אגף בחברת הזרע ג'נטיקס שפוטר להשיבו לעבודה

עינב בן יהודה

15.10.2003 / 17:08

בית הדין: אכיפת יחסי עובד מעביד במגזר הפרטי הוא דבר השמור למקרים יוצאי דופן ומקרה זה אינו נמנה עליהם



בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב דחה הבקשה לצו מניעה של עובד לשעבר בחברת הזרע ג'נטיקס, להשיבו לעבודה.



המבקש, שהועסק כמנהל משאבי הידע במעמד של ראש אגף ואף היה חבר הנהלה בחברה, ביקש להחזירו לעבודה בתפקידו עד למתן פס"ד סופי בתיק התביעה שהוגש. לטענתו מנכ"ל החברה החליט על פיטוריו בחוסר תום לב, מתוך התנכלות לעקב מניעים פסולים, מבלי שנערך לו שימוע הוגן.



המבקש הועסק בחברה מ-1999 על פי חוזה העסקה אישי, לטענתו לאחר שנכנס מנכ"ל החברה הנוכחי לתפקידו בספטמבר 2002, החל זה לגלות כלפיו סימני עוינות ללא סיבה עניינית. במאי 2003 נקרא המשיב לשיחה אצל המנכ"ל, בה הודיע לו זה על פיטוריו, לטענת המבקש ללא נימוק ברור, מבלי שאפשר לו להשמיע טענותיו, מבלי לתת לו התראה של 60 יום כפי שנקבע בחוזהו. בנוסף, כך טען המבקש, הוצא ממקום העבודה תחת ליווי במטרה לחסום גישתו למערכות המידע של החברה והמנכ"ל אף נתן הוראה להחליף המנעול בחדרו.



המבקש טוען כי פוטר לאחר שהתריע בפני המנכ"ל על תופעות פסולות בחברה, בינהן הוצאת חשבוניות כפולות ומניפולציה של ערך המלאי. לטענתו מכיוון שהמנכ"ל רצה לנהל החברה באותן השיטות, חשש ממנו ופיטר אותו. לאחר שפנה לבית הדין בבקשה קודמת לביטול פיטוריו הגיעו הצדדים להסכמה על עריכת שימוע. לטענת המבקש השימוע שנערך לא תיקן הפגמים שנפלו בהליך הפיטורים.



החברה טענה כי על הבקשה להדחות, מכיוון כי מדובר בפיטורים של עובד בכיר שהועסק בחוזה אישי בחברה פרטית, וזאת לאחר שנערך לו שימוע על ידי ועדת שימוע שכללה שני דירקטורים של החברה, והיועצת המשפטית, ושקבעה כי אין המבקש יכול להמשיך לעבוד בחברה. עוד טענה החברה החברה כי בועדת השימוע התברר כי המבקש מחזיק במסמכים סודיים של החברה שאינם קושרים לתחום עבודתו וכי הוא סרב להחזירם.



בית הדין לא השתכנע כי פיטוריו של המבקש נבעו מכך שהתריע בפני המנכ"ל על התנהגות פסולה, בנוסף לא הוכח כי אותם נושאים עליהם התריע לא תוקנו וכי המשיבה המשיכה להשתמש בחשבוניות כפולות ודיווח מלאי מוגזם. בית הדין קבע כי למבקש נערך שימוע והרכב ועדת השימוע שכלל היועצת המשפטית מלמד כי השימוע נעשה מתוך נכונות להשתכנע בדבר אפשרות לפגמים בהחלטה על פיטוריו.



בית הדין קבע כי האפשרות להחזירו לעבודה בלתי אפשרית בגלל מערכת היחסים העכורה ואובדן האמון בין המבקש למנכ"ל המשיבה, וכי יש ממש בחששו של מנכ"ל החברה כי המבקש עלול לקחת חומר סודי של המשיבה, זאת לאחר שלמעלה משנה לא החזיר החומר והאשים המנכ"ל במעשים חמורים.
עוד קבע בית הדין כי אכיפת יחסי עובד מעביד במגזר הפרטי הוא דבר השמור למקרים יוצאי דופן ומקרה זה אינו נמנה עליהם.



הזרע ג'נטיקס עוסקת במחקר, טיפוח, ייצור ושיווק זרעים. לפני מספר חודשים השלימה חברת פולאר את מכירת האחזקה שלה בהזרע ג'נטיקס לחברת וילמורין הצרפתית תמורת 134 מיליון שקל. העסקה בוצעה לפי שווי של 316 מיליון שקל לחברה, הגבוה בכ-39% משווי השוק של החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully