וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: צפי להמשך העליות על רקע המדד המפתיע

אילן מוסנאים

16.10.2003 / 9:11

כזכור, ירד המדד ב-0.5% לעומת תחזיות כי יעלה. פעילים בשוק מעריכים כי האופטימיות השוררת בבורסה בעת האחרונה תימשך גם היום. הדולר פותח בעליות של 0.34%

הבורסה של תל אביב צפויה להמשיך הבוקר את האווירה החיובית שמאפיינת את המסחר מאז תחילת חול המועד סוכות בעקבות מדד חודש ספטמבר המפתיע שפורסם אתמול. על פי פרסומי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ירד מדד המחירים לצרכן בחודש שעבר בשיעור של 0.5% וזאת לעומת תחזיות כי המדד יעלה בשיעור של 0.2%-0.4%. המסחר בארה"ב ננעל אמש בירידות שערים מתונות כאשר מדד נאסד"ק סיים את המסחר בירידה של 0.2% ומדד דאו ג'ונס נפרד מ-0.1%. המניות הישראליות הנסחרות בארה"ב נסחרו במגמה מעורבת ומגמה זו מאפיינת את פערי הארביטראז' הבוקר.

פעילים בשוק מעריכים כי המסחר הבוקר ייפתח באווירה חיובית בהמשך לאופטימיות ששוררת בבורסה בתקופה האחרונה, עוד לפני שפורסמו נתוני המדד. כעת, עם הצפי להפחתת ריבית בקצב של כ-0.5%, שהינו גבוה יותר ממה שצפו לפני פרסום המדד, השוק צפוי להמשיך במגמה.

הפעילים מציינים כי עניין רב ירכז המסחר בשוק הסולידי כאשר האפיק השקלי צפוי לרשום עליות שערים נאות ואילו צמודי המדד הקצרים והבינוניים צפויים לרשום ירידות שערים. הצמודים הארוכים יושפעו משתי מגמות מנוגדות - המדד השלילי שפורסם אתמול אמור לגרום לירידות בגלילים. לעומת זאת תשפיע לחיוב הציפייה להורדת ריבית חדה, אשר אמורה לייצר למשקיעים רווחי הון נאים.

הדולר, שמגיב אף הוא להפחתת הריבית הצפויה ופותח את המסחר הבוקר בעליות של 0.34% למחיר של 4.425 שקלים, עשוי למתן את האווירה החיובית בשוק.

המניות הדואליות פותחות את המסחר עם פערי ארביטראז' מעורבים כאשר בטריטוריה החיובית בולטת מניית סאפיינס, שסיימה את המסחר בארה"ב מחיר הגבוה בכ-23% ממחיר הפתיחה שלה בתל אביב. פערים נאים של כ-5.5% מציגות הבוקר מניות מג'יק (מגיק :ת"א)ומאינד CTI (מינד :ת"א), מניית ויריאנט (ורנט :ת"א)פותחת עם פער חיובי של 4.9% ומניות דלתא (דלתא :ת"א)ומתב (מתב :ת"א)פותחות עם פערים חיוביים של 3.6% ו-2.4%.

בטריטוריה השלילית ניתן לציין את מניית לנאופטיקס (לנאפ :ת"א)שפותחת עם פער שלילי של 5.8%, מניות קומפיוג'ן (קמפג :ת"א)וג'קדה (גקדה :ת"א)פותחות עם פערים שליליים של 3.9% כל אחת ומניות אלווריון (אלור :ת"א) ואודיוקודס (אודק :ת"א), שכיכבו בעליות חדות באחרונה, פותחות עם פערים שליליים של 2.3% ו-1.9% בהתאמה. מניות פרטנר (פרטנר :ת"א) ונייס (נייס :ת"א) פותחות עם פערים שליליים של 1.3% כל אחת ומניות כור (כור :ת"א) ומגל מערכות (מגלבט :ת"א) עם פערים שליליים של 1.1% כל אחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully