וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנורה גאון: מחיר היעד למניית בנק הפועלים - 12.12 שקל

הרצל לקס

16.10.2003 / 11:13

המחיר גבוה ב-34% ממחיר השוק. כלכלני בית ההשקעות: הבנק ממשיך להציג התייעלות במישור התפעולי ומחזק את כוחו בשוק הקמעוני. מותירים את המלצת ה"קנייה" למניה

"בנק הפועלים ממשיך לארגן את פעילותו כך שתתאים למצב המיתון במשק, הוא ממשיך להגדיל את המרווח הפיננסי שלו, להציג התייעלות במישור התפעולי ע"י פיטורין וסגירת סניפים, ובעיקר מחזק את כוחו בשוק הקימעוני", כך אומרים היום כלכלני בית ההשקעות מנורה גאון. לאור זאת מותירים במנורה את המלצת ה"קנייה" שלהם לבנק ומעלים את מחיר היעד מ-11.78 ל-12.12 שקל, הגבוה בכ-34% ממחיר השוק.

במנורה אומרים כי גם הפרישה המתוקשרת של שרי אריסון מדירקטוריון הבנק אינה צפויה לפגוע בפעילות הבנק, והפרסומים לגבי הרצון שלה למכור את מניות הבנק יישארו בגדר רצון בלבד שכן רובם הגדול של הבנקים כיום מוצעים למכירה וקונים אין.

במנורה מציינים במיוחד את הכניסה של הבנק לתחום משקי הבית באמצעות מסע שיווקי משמעותי, במיוחד בתחום העמלות. מסלולי העמלות החדשים שהציע הפועלים הפכו אותו, ע"פ בדיקת בנק ישראל, לבנק הזול במערכת, תואר בו החזיק בזמן האחרון בנק המזרחי שידוע בחשיפתו הרבה לבנקאות משקי הבית.

בהתייחס לשיפור במרווח הפיננסי אומרים במנורה כי "ניתן לראות שהמערכת הבנקאית חוזרת לחשיבה כלכלית, ומרווחי הריבית עולים לא רק למשקי הבית אלא גם ללקוחות העסקיים שסובסדו בעבר ע"י הקטנים. השלב הבא הוא שיעורי ריבית שונים בין משקי בית".

במנורה מצפים כי ההפרשה לחומ"ס תמשיך להיות גבוהה, ותעמוד השנה על כ-1.3% מסך האשראי ועל 1% בשנה הבאה. השינוי בשנה הבאה עתיד להיות מושפע מההגדרות החדשות לגבי קבוצת לווים וחבות לווה, אך טוענים כי זהו שינוי טכני של הגדרות ואין משמעו שטיב האשראי הקיים הורע. ברבעון השני עמדה ההפרשה לחומ"ס על 646 מיליון שקל, ובמנורה צופים הפרשה של 578 מיליון ברבעון השלישי.

למרות הראייה החיובית הכללית של מחלקת המחקר במנורה על הבנק, הם מציינים כי הרווחים מפעילות מימון, שהגיעה ברבעון השני לסך של 1.76 מיליארד שקל, לא צפויים לצמוח גם הרבעון היות והעליה הנאה ברבעון השני הנתמכה בעיקר בגיאות חריגה בשוק ההון, שלא הייתה ברבעון השלישי. הצפי של מנורה להכנסות המימון הצפויות ברבעון השלישי הוא 1.6 מיליארד. הרווח הנקי יירד כתוצאה מכך ויעמוד ע"פ תחזית מנורה על 281 מיליון שקל ברבעון. יחד עם זאת יש לציין כי תחזית מנורה התבססה על הערכה של עליה של 0.6% במדד ספטמבר שאמור היה לגרוע מהרווח כ-150 מיליון שקל בשל הפרשי מדד בגין ידוע, אך מדד ספטמבר הפתיע וירד בחצי אחוז, עובדה האמורה לתרום לרווח הנקי של הבנק.

רכישות הבנקים הקטנים, כמו הספנות ומשכן שמוזגו לאחרונה לתוך הבנק עברו בקלות, והכוונה הקיימת לרכוש את קונטיננטל ופ.ק.או, יתרמו לרווחי הבנק שיהנה מקיצוץ בהוצאות מיחשוב ומהפסדים צבורים לצרכי מס. לגבי המערכת כולה, עמדת מנורה גאון היא ש"המיזוג של מספר בנקים בינוניים, על התרבות הארגונית והסכמי העבודה שלהם, הוא קשה בפני עצמו והוספת בנק נוסף עלולה להוסיף לבעיתיות". לפיכך לא מעירכים במנורה שיווצר איזשהו גוף בנקאי שלישי שיתחרה בפועלים ולאומי בטווח הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully