וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף עולה ב-0.6% על רקע הערכות להורדת ריבית

הרצל לקס

16.10.2003 / 11:23

ת"א 100 עולה גם ב-0.6% ל-455.6 נקודות. המחזור מסתכם ב-85 מיליון שקל. עליות חדות בשחרים הארוכים. האג"ח הצמודות לטווח קצר יורדות בכחצי אחוז

הבורסה של תל אביב ממשיכה הבוקר את האווירה החיובית שמאפיינת את המסחר מאז תחילת חול המועד סוכות, בעקבות מדד חודש ספטמבר המפתיע שפורסם אתמול. מדד המעו"ף מתחזק ב-0.6% ל-433.7 נקודות, ת"א 100 עולה גם הוא ב-0.6% ל-455.6 נקודות לאחר שאתמול פרץ את רמת 450 הנקודות, והתל-טק יורד קלות ב-0.1%. המחזור גדול יחסית ומסתכם מסתכם בכ-85 מיליון שקל.

פעילים בשוק העריכו כי המחסר יתנהל באווירה חיובית, בהמשך לאופטימיות ששוררת בבורסה בתקופה האחרונה, עוד לפני פרסום המדד. כעת, עם הצפי להפחתת ריבית בקצב של כ-0.5% שנובעת מהמדד הנמוך מאוד, השוק צפוי להמשיך במגמה החיובית.

מהציפייה להורדת ריבית חדה מהצפוי ומהמדד השלילי נהנות איגרות החוב השקליות, ובמיוחד השחרים הארוכים שרושמים עליות של עד 1.3% בשחר הארוך 2681. מנגד, סופגות האג"ח הצמודות לטווח קצר ירידות של כחצי אחוז, בשל המדד השלילי הבלתי צפוי שמשפיע לרעה על תשואת הצמודים. בצמודים הארוכים, שם השפעת הורדת הריבית חזקה מהשפעת האינפלציה קצרת הטווח, נרשמות עליות קלות.

מניית אי.די.בי פיתוח (אדבפ :ת"א) מרכזת את המחזור הגדול ביותר - 7.5 מיליון שקל ועולה ב-1%. דור כימיקלים (דורכמ :ת"א) עולה ב-2% על רקע הידיעות על הצטרפות צביקה בארינבוים לשליטה בחברה.

טאואר (טאואר :ת"א) עולה ב-3.4% בהמשך לעליות האחרונות בחברה, ופורמולה (פרמלה :ת"א) ממשיכה ועולה ב-3.5% תוך מחזור ער. פעילים בשוק מעריכים כי ביומיים האחרונים פועל גוף זר במניה.

כי"ל (כיל :ת"א)עולה ב-1% במחזור של 4 מיליון שקל, וגם מניות הבנקים הגדולים - לאומי (לאומי :ת"א) והפועלים (פעלים :ת"א) - מתחזקות בכאחוז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully