וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזהרת רווח חמורה לפוג'יטסו היפאנית: הרווח ב-2000 יהיה נמוך ב-78% מהתחזיות

3.3.2001 / 21:28

תדווח על רווח של 84 מיליון דולר בלבד; נפגעה מההאטה בשוק האמריקאי והצמיחה האיטית ביפאן; עשויה "להיפטר" מהחברה הבת האמריקאית, Amdahl

אילן מוסנאים
ltpgt
יצרנית השבבים והמחשבים היפנית פוג'יטסו מצטרפת לשורה ארוכה של חברות שתוצאותיהן ברבעון הרביעי לא יעמדו בתחזיות האנליסטים, ומפרסמת אזהרת רווח חמורה ל-2000.
lt/pgt

ltpgt
פוג'יטסו דיווחה כי לנוכח ההאטה החריפה בשוק האמריקאי וקצב ההתאוששות האיטי ביפאן, ייחתכו רווחיה ב-2000 ל-84 מיליון דולר בלבד, ירידה של כ-80% לעומת התחזיות מאוקטובר, שדיברו על רווח של 378 מיליון דולר. עם זאת, במכירות החברה, שהיא אחת מחמש יצרניות השבבים הגדולות ביפאן, נרשמה פגיעה מינורית, והחברה מסרה כי הן יצטמצמו בכ-3% לעומת התחזיות.
lt/pgt

ltpgt
נראה כי חלק מהנזק לפוג'יטסו נגרם מהרה-ארגון שנערך בחברה, וההפסדים החדים שהסבה לה החברה הבת האמריקאית, Amdahl. החברה, שהחליטה לאחרונה להפסיק את ייצור מערכות המחשבים המרכזיים, נמצאת באמצעו של מהלך לאחריו תתרכז במתן שירותי מידע לעסקים. ההערכות הן כי Amdahl תפסיד ב-2000, בעקבות הרה-ארגון, 209 מיליון דולר, לעומת הפסד של 190 מיליון דולר ב-1999.
lt/pgt

ltpgt
הפסדים אלו מעוררים את השאלה מה בכוונתה של פוג'יטסו לעשות עם Amdahl. בדצמבר האחרון פיטרה פוג'יטסו 500 מבין 2,600 עובדיה של Amdahl, והערכות האנליסטים הן כי כעת, אחרי שתחדל מלייצר את המחשבים המרכזיים, לא יהיה לחברה הבת ערך עבור פוג'יטסו, ולנוכח הפסדיה המתמשכים החברה האם תנסה להיפטר ממנה.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully