וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג עלה ב-0.41% ל-4.428 שקל

אמיר טייג

16.10.2003 / 13:03

היקפי המסחר הוסיפו להיות דלים, על רקע חופשת חול המועד סוכות. מנהל חדר העסקות בבנק הבינלאומי: הנגיד לא צפוי לחתוך הריבית

מדד ספטמבר מוציא את שוק המט"ח משלוות החג. הדולר היציג רשם היום עלייה חדה יחסית של 0.41% ונקבע ברמה של 4.428 שקלים. היורו היציג ירד ב-0.08% לרמה של 5.1484 שקלים. היקפי המסחר מוסיפים להיות דלים יחסית, זאת על רקע חופשת חול המועד בה מצויים מרבית הפעילים.

"הנגיד לא צפוי לחתוך את הריבית בצורה חסרת אחריות. הוא ימשיך את המגמה ההפחתות הזהירה שלו, אולי בקצב מעט יותר גבוה", כך מעריך דרור זק"ש, מנהל חדר העסקות בבנק הבינלאומי. להערכתו, הנגיד יגביר את קצב ההפחתות, ויוריד את הריבית ב-1% במהלך ששת החודשים הקרובים. "קליין לא יבצע מהלך שיזעזע את השווקים", אומר זק"ש. "לא שכחנו מה היו ההשלכות על השוק שגרמה הפחתת ריבית חריגה וחד פעמית", אומר זק"ש, ומרמז על הפחתת הריבית החדה של דצמבר 2001.

"ההפתעה של מדד ספטמבר היא זמנית בלבד. בחודשים הקרובים לא נראה הפתעות נוספות מסוג זה", כך מעריך זק"ש, ולפיכך מסיק כי תגובת הנגיד צפויה להמשיך ולהיות מאופקת.

מדד ספטמבר, שפורסם אתמול, הפתיע את כל הכלכלנים וירד בשיעור חד יחסית של 0.5%. מתחילת השנה נרשמה אינפלציה שלילית של 1.5%. אף אחד מהכלכלנים לא חזה כי המדד יהיה שלילי, ולפיכך יש לצפות כי מרביתם יעדכנו בימים הקרובים את הערכותיהם לגבי שיעור האינפלציה הצפוי בשנת 2003, וכן את הערכתם לגבי המשך מדיניות הריבית של בנק ישראל. יש לצפות כי יעלו את שיעור ההפחתה החזוי של ריבית נובמבר. עד כה העריכו כי הנגיד יפחית ריבית זו ב-0.3%.

הפתעה זו היא גורם העיקרי לכך שהדולר התחזק על רקע הערכות כי הנגיד יפחית את הריבית בשיעור גבוה מהחזוי עד כה. כיום עומד פער הריבית בין השקל לדולר על 5.1%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully