וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעוף יורד ב-0.2%

הרצל לקס

16.10.2003 / 14:00

האווירה החיובית שפתחה את המסחר נבלמה. ת"א 100 יורד גם ב-0.2 לרמה של 452.3 נקודות. המחזור מסתכם ב-160 מיליון

האווירה החיובית שהתחילה את המסחר היום במניות שנתמכה בציפיות להורדת ריבית חדה מהצפוי עקב המדד השלילי המפתיע של ספטמבר נבלמת בשעה זו. לאחר שכבר עלה בקרוב לאחוז, נחלש כעת מדד המעו"ף ב-0.2% ל-429.9 נקודות, ת"א 100 יורד גם הוא ב-0.2% ל-452.3 נקודות לאחר שאתמול פרץ את רמת 450 הנקודות, והתל-טק יורד קלות ב-0.1%. המחזור גדול יחסית ומסתכם בכ-160 מיליון שקל.

פעילים בשוק העריכו כי המסחר יתנהל באווירה חיובית, בהמשך לאופטימיות ששוררת בבורסה בתקופה האחרונה, עוד לפני פרסום המדד. כעת, עם הצפי להפחתת ריבית בקצב של כ-0.5% שנובעת מהמדד הנמוך מאוד, השוק צפוי להמשיך במגמה החיובית. בנק ההשקעות דויטשה בנק פירסם היום כי הוא צופה שהריבית תופחת עד תום השנה ב-0.7% עד 1% בעקבות המדד השלילי של ספטמבר שפורסם אתמול.

מהציפייה להורדת ריבית חדה מהצפוי ומהמדד השלילי נהנות בעיקר איגרות החוב השקליות, ובמיוחד השחרים הארוכים שרושמים עליות של עד 1% בשחר הארוך 2681. מנגד, סופגות האג"ח הצמודות לטווח קצר ירידות של כחצי אחוז, בשל המדד השלילי הבלתי צפוי שמשפיע לרעה על תשואת הצמודים. בצמודים הארוכים, שם השפעת הורדת הריבית חזקה מהשפעת האינפלציה קצרת הטווח, נרשמות עליות קלות.

מניית אי.די.בי פיתוח (אדבפ :ת"א) מרכזת מחזור גדול - 9 מיליון שקל - ועולה ב-0.6%. דור כימיקלים (דורכמ :ת"א) עולה ב-1.1% על רקע הידיעות על הצטרפות צביקה בארינבוים לשליטה בחברה.

טאואר (טאואר :ת"א) עולה ב-4.3% בהמשך לעליות האחרונות בחברה, ופורמולה (פרמלה :ת"א) ממשיכה ועולה ב-0.5% תוך מחזור ער של כ-6 מיליון שקל. פעילים בשוק מעריכים כי ביומיים האחרונים פועל גוף זר במניה. פורמולה ויז'ן שבשליטת דני גולדשטיין עולה גם היום בשיעור חד - הפעם ב-13% ומשלימה זינוק של כ-70% בשבוע.

כי"ל (כיל :ת"א) עולה ב-1% במחזור של 6 מיליון שקל, וגם מניות הבנקים הגדולים - לאומי (לאומי :ת"א) והפועלים (פעלים :ת"א) - מתחזקות ב-0.4% ו-0.2%, בהתאמה.

במניות הטכנולוגיה נרשמת מגמה מעורבת כשלצד מניות שעולות כמו טאואר ופורמולה מתממשות היום שורת מניות שכיכבו במהלך העליות של החודשים האחרונים. אלווריון (אלור :ת"א) יורדת ב-2% ואודיוקודס נפרדת מ-2.5%. ריטליקס (רטלקס :ת"א) יורדת ב-0.5% ונייס (נייס :ת"א) מאבדת 1.5% משערה.

ביחידות ההשתתפות של ישראמקו (ישרמק :ת"א) נרשמות ירידות של כ-6.6% במחזור ער בעקבות הודעת החברה מהיום על סיום מבחני ההפקה בניר 2 והעברת התוצאות לבחינת חברת ייעוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully