וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמצעי התשלום במשק ממשיכים לעלות

אמיר טייג

16.10.2003 / 14:12

עמדו בספטמבר על 32.5 מיליארד שקל - עליה של 1.1% לעומת אוגוסט. בנק ישראל: האינפלציה הצפויה בשנה הקרובה: 1.3%. הסיבה לנתונים - מדיניות הפחתת הריבית של הנגיד

אמצעי התשלום המשיכו לעלות בספטמבר, חודש שלישי ברציפות, אם כי בשיעור מתון יותר. בתום ספטמבר עמדו אמצעי התשלום במשק על רמה של 32.5 מיליארד שקל - עלייה של 1.1% לעומת חודש אוגוסט. רמת אמצעי התשלום בחודש ספטמבר היא הגבוהה ביותר מאז חודש יוני 2002, כך שב-12 החודשים האחרונים הם רשמו עלייה של 4.1%. את הנתונים מוסר היום בנק ישראל.

עוד נמסר מבנק ישראל כי האינפלציה הצפויה על פי שוק ההון בשנה הקרובה עומדת על 1.3% - ירידה לעומת חודש אוגוסט בו השוק צפה אינפלציה של 1.5%. בשנתיים הקרובות צופים בשוק ההון כי קצב האינפלציה השנתי יעמוד על 2.6%, ובשלוש השנים הקרובות ואילך תסתכם האינפלציה השנתית ב-3.7%. יש לציין כי הרמה הנוכחית של הציפיות היא הנמוכה ביותר שנרשמה במהלך השנתיים האחרונות.

אמצעי התשלום והאינפלציה הצפויה מהווים שני אינדיקטורים חשובים עבור בנק ישראל בבואו להחליט על מדיניות הריבית בטווח הקצר. מגמת הפחתת הריבית בה נוקט בנק ישראל מתחילת השנה היא הגורם העיקרי לעלייה באמצעי התשלום בתקופה זו. בבנק ישראל בוחנים רמה זו בבואם להחליט לגבי מדיניות הריבית החודשית שלהם. העלייה הקלה יחסית, לעומת העלייה החדה יותר שנרשמה בחודש אוגוסט, עשויה לחזק הערכות כי הבנק צפוי להמשיך במגמת הפחתת הריבית בקצב דומה לקצב בו הפחית את הריבית בארבעת החודשים האחרונים. מיותר לציין כי המדד הנמוך משמעותית של חודש ספטמבר תומך בהערכה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully