וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: יום של זינוקים במניות הקטנות

עידו אלון

16.10.2003 / 23:51

הנאסד"ק עלה ב-0.6%. רדוויו עלתה ב-30%. קומטאץ' ב-26%. לומניס איבדה 5%

יום של דשדוש עבר על וול סטריט בעקבות תוצאות פושרות של יבמ ומנגד מדד הפעילות היצרנית בפילדלפיה שרשם עלייה חדה מהצפוי ל-28 נקודות. נתון מאקרו חיובי נוסף הוא מספר דורשי דמי האבטלה החדשים, שהיה נמוך גם בשבוע שעבר מרף ה-400 אלף. נתון נמוך מרמה זו מציין התרחבות בשוק העבודה.

ההפוגה החלקית שביצע הדאו ג'ונס נראית הגיונית גם לאחר עליות חדות שנרשמו במדדים המובילים באוקטובר בפרט וב-2003 בכלל. גם לאחר הירידה הקלה בדאו, מרבית המדדים מציגים עליות של יותר מ-5% מתחילת אוקטובר.

יבמ דיווחה אמש לאחר המסחר על הכנסות נמוכות מתחזיות האנליסטים, ואף ציינה כי המגזר הטכנולוגי עדיין לא התאושש באמת. רווחים נמוכים מהתחזיות היו אמש מנת חלקה של יצרנית הציוד ההנדסי הכבד קטרפילר. שתי המניות הללו סבלו מירידות ערות. עניין רב ריכזה גם יצרנית הטלפונים הסלולריים הפינית נוקיה. רווחי החברה אמנם עקפו את תחזיות האנליסטים, אולם תחזיותיה היוו נורת אזהרה לשוק. נוקיה ציינה כי המחירים הנמוכים של טלפונים סלולריים עלולים לפגום ברווחיה ברבעון הרביעי של 2003.

לאור כל זאת, עלה מדד נאסד"ק ב-0.6% לרמה של 1,950 נקודות, ודאו ג'ונס איבד 0.1% לרף של 9,791 נקודות. מספר מניות הישראליות גדולות חרגו מדשדוש זה, כגון קומברס (CMVT:NASDAQ) שעלתה ב-4% למחיר של 17.7 דולר. נראה כי המניה ממשיכה לטפס למרות מימושים בעשרות מיליוני דולרים של כל ההנהלה הבכירה של קומברס. קובי אלכסנדר, לדוגמה, מימש אופציות ב-9.5 מיליון דולר המשקפות הטבה של 7.7 מיליון דולר. היום דווח כי גם הדירקטור פרנסיס ג'ררד מימש אופציות ב-1.8 מיליון דולר. בסך הכל, מימשה הנהלת החברה - כולל המנכ"ל זאבי ברגמן וסמנכ"ל הכספים דיויד קריינברג - אופציות ומניות בהיקף של כ-20 מיליון דולר. על המשקיעים, כך נראה, מכירות אלו לא השפיעו כיוון שהמניה הוסיפה 20% בחודש האחרון בלבד.

טבע (TEVA:NASDAQ)נסחרה בלא שינוי משמעותי ברמה של 58.8 דולר, המשקפת לה שווי שוק של 15.3 מיליארד דולר. נכון לספטמבר, רמת השורט על המניה עלתה לשיא של שנה.

לעומתה, רמות השורט על תרו (TARO:NASDAQ) ברמת שפל, בזמן שהמניה נעה סביב רמות השיא שלה. המניה התממשה קלות ל-63.5 דולר. מניית אן.די.אס (NNDS: NASDAQ) המשיכה גם במסע העליות שלה, כשהוסיפה 9% לרמה של 20.6 דולר. אך לפני שנה שהתה מניית החברה, המפתחת מערכות גישה מותנית לטלוויזיה דיגיטלית, ברמה של 7 דולרים.

מניית לומניס (LUME:NASDAQ) המשיכה להשיל חלק מהעליות המפתיעות שנרשמו בה השבוע. המניה הכפילה את ערכה בהמתנה לתוכנית הארגון מחדש בחברה, ומשזו פורסמה החלה לרדת.

לומניס איבדה 5% במחזור ער למחיר של 1.9 דולר, והשלימה ירידה של יותר מ-20% ביומיים. עם זאת, המניה עדיין גבוהה בכ-50% ממחירה בתחילת שבוע המסחר.

לומניס הודיעה השבוע כי היא מקימה ועדת ביקורת עצמאית שתבדוק את יחסיה עם אחד המפיצים שלה. זאת, במקביל לחקירה הנמשכת מאז פברואר 2002 של רשות ניירות ערך בארה"ב, SEC. מי שלא יהיה שותף לוועדת הבדיקה הוא מנהלה הקודם אריה גנגר.

חברה הקשורה אף היא בציוד רפואי אולם בנסיבות טובות מעט יותר היא גיוון אימאג'ינג (GIVN:NASDAQ). החברה הודיעה אמש כי מכירותיה הסתכמו ברבעון השלישי של 2003 ב-8.7 מיליון דולר - כפי שהיה ברבעון השני. למרות קיפאון זה, המניה עלתה אתמול, והיום ירדה במעט למחיר של 13.5 דולר. גיוון הנפיקה בסוף 2001 במחיר של 12 דולר על בסיס הציפיות הגבוהות מגלולת הווידיאו שהיא פיתחה. שנתיים לאחר מכן, נמצאת המניה בכ-13% בלבד מעל מחיר ההנפקה שלה.

מניית אקוויטי 1 (EQY:NYSE) רשמה עלייה קלה. אתמול הוריד בנק ההשקעות JP מורגן את המלצתו לחברה, ולקולגות שלה הפועלות בשוק מרכזי המסחר מעוגני המרכולים. ב-JP מורגן העניקו המלצת "תשואת חסר" שהיא מקבילה למכירה, במקום המלצה קודמת של "נייטרלי". לטענתם, בעקבות ההתאוששות בכלכלה האמריקאית יורדת האטרקטיוויות של קרנות נדל"ן הפועלות בתחום "דפנסיווי" של מרכזים מעוגני מרכולים. לעומת זאת, העלו בבית ההשקעות את ההמלצות לקרנות נדל"ן המשקיעות בקניונים ובמשרדים - תחומים שלפי הערכתם יזכו לעלייה עם התאוששות הכלכלה. אקוויטי 1 רשמה ב-12 החודשים האחרונים תשואה נאה לחברת נדל"ן מסוגה של 41%.

במפתיע, את עיקר תשומת הלב ריכזו חלק מהמניות הקטנות שרשמו עליות חדות במחזורים חריגים במיוחד. בעבור מניית רדוויו (RDVW:NASDAQ) זו אינה הפעם הראשונה בשבועות האחרונים שהמניה רושמת ניתורים דו ספרתיים במחזורים של מיליוני מניות. רדוויו עלתה ב-30% במחזור של 4 מיליון מניות לשווי שוק של 19 מיליון דולר. המחזורים במניה מהווים יותר מ-20% מההון המונפק של החברה. מתחילת 2003 הוסיפה המניה 720% בכשש קפיצות שונות שבוצעו לאורך שלושת החודשים האחרונים.

מניית קומטאץ' (CTCH:NASDAQ) עלתה ב-26% למחיר של 1.2 דולר במחזור של 2.2 מיליון מניות, הגבוה פי 12 מהממוצע בה. גם בפארמוס היו עליות חדות של 8%, שסימנו את התעוררות העניין בה בחודשים האחרונים. המניה תמיד היתה אהודה על חובבי סיכונים, והודעתה מאמש על השתתפות בכינוס בבוסטון הספיקה להזנקת המניה. קריקס, אגב, תשתתף באותו כינוס, וגם עבורה היה זה סימן לעלייה של 7% במחזור חריג למחיר של 4.9 דולרים. ארוטק (ARTX:NASDAQ), שגם היא ידעה עליות נאות השנה, זינקה ב-16% במחזור של 3 מיליון מניות הגבוה פי 3 מהממוצע בה למחיר של 1.5 דולר, קליקסופטוור (CKSW:NASDAQ) הוסיפה עוד 10% ובקווב (BWEB:NASDAQ) זינקה ב-24%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully