וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט סירב להורות לנאפסטר לסגור לאלתר את שירותיה

2.3.2001 / 23:43

חברות התקליטים העריכו כי יתקשו לתקן את הנזק שנאפסטר גרמה להן בשנים האחרונות

רוני שוקן
ltpgt
בית המשפט הפדרלי קבע היום כי נאפסטר תוכל להמשיך להתקיים במתכונתה הנוכחית בינתיים, לאחר שסירב להורות לה להיסגר באופן מיידי. לנאפסטר, המספקת שירותים להחלפת קבצי קול, 64 מיליון משתמשים.
lt/pgt

ltpgt
השופטת המחוזית, מרלין פאטל, לא אמרה מתי יינתן צו המניעה להמשך פעילות החברה, ובכך דחתה את תביעתם של חברות התקליטים הגדולות ושל אומנים רבים, הרואים בנאפסטר איום ממשי על מכירותיהם.
lt/pgt

ltpgt
רוברט שוורץ, המייצג חברות בידור, העריך שללא קשר לתוצאות המשפט, חברות התקליטים ייאלצו לשווק חומר חדש בהיקף גדול, כיוון שצרכנים רבים כבר הורידו את המוסיקה האהובה עליהם. "אף פסיקה לא יכולה לבטל את הנזק שנאפסטר גרמה לחברות התקליטים. אין לי סיבה לקנות את הדיסק One של הביטלס אם יש לי אותו כבר עכשיו על הדיסק הקשיח", אמר.
lt/pgt

ltpgt
נאפסטר הציעה לשלם מיליארד דולר בחמש השנים הבאות, על מנת ליישב את תביעת הפרת זכויות היוצרים מ-1999. התובעת במשפט היתה ה-RIAA (התאחדות תעשיית ההקלטה האמריקאית), בשמן של ברטלסמן, ויוונדי יוניברסל, AOL-טיים וורנר MRQ-10003651, סוני ו-EMI.
lt/pgt

ltpgt
בינתיים, ברטלסמן היא חברת המדיה היחידה מבין החמש שהסכימה לוותר על תביעתה, וזאת בתנאי שנאפסטר תציג גירסה חדשה לשירותיה, שתהיה מבוססת תשלום.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully