וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מס הכנסה בוחן להרחיב המבצע להלבנת הון גם לתחום הנאמנויות; באוצר מצפים לדיווח פעילות של מיליארדי שקלים

ניצן כהן

17.10.2003 / 12:17

כך נודע ל-TheMarker; לאחר שבחודש שעבר גובשה המלצת נציבות מס הכנסה לצאת במבצע להלבנת הון על הכנסות מחו"ל והנושא הועבר ליועמ"ש מעוניינים באוצר להרחיב המבצע



מס הכנסה פועל להרחיב את המבצע להלבנת הון על הכנסות מחו"ל גם לתחום הנאמנויות. כפי שפורסם לראשונה ב-TheMarker, גיבשה נציבות מס הכנסה בהתייעצות עם בכירי האוצר המלצה לצאת במבצע רחב להלבנת הון שחור שמקורו בהכנסות מחו"ל שלא דווחו לשלטונות בישראל. חוות דעת זו, שהתקבלה לאחר דיונים ארוכים, היוותה פריצת דרך במדיניות בגביית המס בישראל והיתה המשך לפיילוט מוצלח שביצעה המחלקה הבינלאומית בנציבות מס ההכנסה.



המחלקה הבינלאומית, בראשה עומד רו"ח ירון שידלו, יזמה מבצע להלבנת הון של חברות שפעלו בחו"ל ולא דיווחו על ההכנסות שלהן במשך השנים למס ההכנסה. במסגרת המבצע, דיווחו 600 חברות ישראליות על פעילות שלא דווחה בעבר בהיקף של כ-10 מיליארד שקל. מס הכנסה גבה כתוצאה מכך מס מופחת של 600 מיליון שקל מחברות אלה.



לדברי גורמים באוצר, קברניטי המשרד היו שבעי רצון מהצלחת המבצע ובשלב מאוחר יותר נתנו אור ירוק להרחבתו גם לאנשים פרטיים שפועלים בחו"ל ולא דיווחו על הכנסותיהם. במסגרת המבצע, הם יוכלו לדווח על הכנסות אלה ולשלם מס מופחת של 15% מבלי שיינקטו נגדם הליכים כלשהם - ובעיקר פליליים.



במס הכנסה הוחלט לתמוך במהלך לאפשר לאנשים פרטיים לדווח על הכנסות מחו"ל. הנציבות העבירה את עמדתה לבחינת היועץ המשפטי לממשלה במטרה לבדוק אם יש צורך בחקיקה ראשית או אפשר להסתפק בכך ששר האוצר יתקין תקנה שתאפשר את המבצע. ממקורות במשרד המשפטים נמסר אז שעמדת היועץ המשפטי לממשלה היא שיש לעגן המבצע בחקיקה ראשית וזאת כדי לקבוע תנאים מוגדרים וברורים לזכאים שייהנו מההקלות שינתנו במסגרת המבצע.



בימים האחרונים הוחלט להרחיב המבצע גם למי שפעל באמצעות נאמנויות בחו"ל ונהנה מהכנסות שלא דווחו ולא שולם עליהן מס. המהלך הנ"ל בא בהמשך להמלצת ועדת הנאמנויות בראשה עמדה רו"ח פרידה ישראלי שמונתה על ידי נציבת מס הכנסה, טלי ירון-אלדר. על פי ההערכות באוצר, נאמנויות אלה ידווחו על פעילות בחו"ל בהיקף של מיליארדי שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully