וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: עליות חדות בשוק האג"ח ביום שלאחר פרסום המדד המפתיע; ליפמן עלתה ב-3.7% במחזור ער

הרצל לקס

16.10.2003 / 14:59

המסחר התאפיין ביציבות במדדי המניות; מחזור המסחר הסתכם בכ-230 מיליון שקל; ישראמקו איבדה 5% ופורמולה עלתה ב-2.3% במחזורים גדולים; השחרים הארוכים עלו בכאחוז



יום המסחר האחרון לשבוע ולחופשת סוכות התנהל בצל פרסום המדד המפתיע אמש והסתיים כשמדדי המניות רושמים יציבות ואיגרות החוב הארוכות רושמות עליות חדות. חג הסוכות היה שמח במיוחד בשוק ההון התל אביבי כשמדד המעו"ף רושם עלייה של 3% השבוע, והתל-טק המתעורר מסיים את החג בקפיצה של 5.6%.



האווירה החיובית שהתחילה את המסחר היום במניות, שנתמכה בציפיות להורדת ריבית חדה מהצפוי עקב המדד השלילי המפתיע של ספטמבר, נבלמה לקראת הצהריים. לאחר שכבר עלה בקרוב לאחוז, נחלש מדד המעו"ף והוא סיים בירידה קלה של 0.1% ל-430.6 נקודות, ת"א 100 נותר ללא שינוי, לאחר שאתמול פרץ את רמת 450 הנקודות, והתל-טק ירד קלות ב-0.2%. המחזור הסתכם בכ-230 מיליון שקל.



מדד ספטמבר שירד ב-0.5% בניגוד לכל התחזיות בשוק, הביא את הפעילים לשנות את הערכותיהם לגבי קצב הפחתת הריבית. בנק ההשקעות דויטשה בנק פירסם היום כי הוא צופה שהריבית תופחת עד תום השנה ב-0.7% עד 1% בעקבות המדד השלילי של ספטמבר שפורסם אתמול. לאור זאת ממליץ הבנק על רכישת שחרים ארוכים.



מן הציפייה להורדת ריבית חדה מהצפוי נהנו בעיקר איגרות החוב השקליות, ובמיוחד השחרים הארוכים שרשמו עליות של עד 1% בסדרות הארוכות 2681 ו-2680. מנגד, ספגו האג"ח הצמודות לטווח קצר ובינוני ירידות של כחצי אחוז, בשל המדד השלילי הבלתי צפוי שמשפיע לרעה על תשואת הצמודים. בצמודים הארוכים, שם השפעת הורדת הריבית חזקה מהשפעת האינפלציה קצרת הטווח, נרשמו עליות של כחצי אחוז.



ליפמן ממשיכה לחייך למשקיעים כשהיום רשמה טיפוס של 3.7% תוך מחזור של כ-6.5 מיליון שקל.
מניית אי.די.בי פיתוח ריכזה מחזור גדול - 12 מיליון שקל - וסיימה בירידה של 1% למרות עליות בשיעור זהה בפתיחה.



דור כימיקלים עלתה ב-1% על רקע הידיעות על הצטרפות אפשרית של צביקה בארינבוים לשליטה בחברה.



כי"ל עלתה ב-0.7% במחזור של 7 מיליון שקל, לאחר סנטימנט שלילי במניה בימי המסחר האחרונים. גם מניות הבנקים הגדולים - לאומי והפועלים - התחזקו ב-0.3% כל אחת לאחר מסחר תנודתי במהלכו אף רשמה מניית הפועלים ירידה של 0.7%.



במניות הטכנולוגיה נרשמה מגמה מעורבת. טאואר עלתה בשעות המסחר הראשונות ב-4.3% בהמשך לעליות האחרונות בחברה, אך סיימה בעלייה של 1% בלבד. פורמולה המשיכה בעליות של 2.3% ב-מחזור ער של כ-7 מיליון שקל. פעילים בשוק מעריכים כי ביומיים האחרונים פועל גוף זר במניה. פורמולה ויז'ן שבשליטת דני גולדשטיין עלתה גם היום בשיעור חד - הפעם ב-13% ומשלימה זינוק של כ-70% בשבוע.



לצד העליות נרשמו מימושים בשורת מניות שכיכבו במהלך העליות של החודשים האחרונים. אלווריון ירדה ב-2% ואודיוקודס נפרדה מ-3%. ריטליקס איבדה 1% ונייס ירדה ב-1.5%.



ביחידות ההשתתפות של ישראמקו נרשמו ירידות של 5% במחזור ער בעקבות הודעת החברה מהיום על סיום מבחני ההפקה בניר 2 והעברת התוצאות לבחינת חברת ייעוץ.



אלביט הדמיה , שהידרדרה עם פרסום דו"חות הרבעון השני אל רמה של 19 שקל למניה, המשיכה היום בתהליך ההתאוששות שלה ועלתה ב-0.8%. בכך משלימה המניה עליה של 20% ממחיר השפל אליו הגיעה ב-11 לספטמבר השנה.



מניה נוספת שמרכזת עניין בתקופה האחרונה היא מבטח שמיר , שנסחרה היום במחזור של כ-800 אלף שקל, וסיימה בעלייה של 2.8% לשיא שנתי שלה, לאחר שבמהלך היום כבר נסחרה בעלייה של כ-5%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully