וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת המשכנתאות הממשלתית האמריקאית פאני מיי רשמה זינוק של 670% ברווח בזכות ביקוש שיא למשכנתאות

דפנה מאור

16.10.2003 / 14:36

ביקוש רב למשכנתאות לרכישת בתים נרשם בעקבות סימנים לסיום השפל בריביות; הרווח הנקי היה 2.67 מיליארד דולר



פאני מיי (סימול FNM), חברת המשכנתאות הממשלתית הגדולה ביותר בארה"ב, רשמה זינוק של מאות אחוזים ברווח הנקי ברבעון, בזכות ביקוש שיא למשכנתאות וצמיחת שיא בתיק ההשקעות שלה. הרווח הנקי היה 2.67 מיליארד דולר, או 2.69 דולר למניה, לעומת תחזיות לרווח של 1.75 דולר למניה.



הרבעון השלישי סימן מפנה בתשואות על האג"ח הממשלתיות בארה"ב, ועימן בריביות על המשכנתאות. משפל בן עשורים רבים בתשואה על האג"ח ל-10 שנים, בגובה 3.07%, שנרשם ביוני, התרוממו התשואות ליותר מ-4.5%. ככל שהריבית עולה, הכדאיות של מימון מחדש של משכנתאות או לקיחת משכנתאות פוחתת, אולם בשל הסימנים לתפנית בכיוון הריביות, מיהרו אמריקאים רבים לקחת משכנתאות כדי לנעול את הריביות לפני שיקפצו.



הריבית על משכנתאות בארה"ב אינה צמודת מדד. בשנת 2002 שקעה הריבית לשפל של 30 שנה, ולמרות שעלתה השנה, היא עדיין נמוכה מאוד במונחים היסטוריים.



פעילות המימון מחדש נפלה במהלך הרבעון בהתאם לכך, אולם משכנתאות לרכישת בתים שגשגו. בשבוע הראשון של אוגוסט נרשם שיא שני בטיבו במספר הבקשות למשכנתאות, עם עלייה של 6.9% במספר הבקשות למשכנתאות לצורך רכישת בתים, לפי נתוני איגוד בנקאי ההשקעות של אמריקה.



הכנסות הליבה של פאני מיי, הכוללות את התיקונים החשבונאיים לשווי השוק של הנגזרים בהם היא משקיעה לגידור תנודות ריבית, היו 1.83 מיליארד דולר, לעומת 1.63 מיליארד דולר בתקופה המקבילה.



פאני מיי, שהוקמה בחסות ממשלתית כדי לעודד בעלות פרטית על בתים, עוסקת בהשקעות במשכנתאות וני"ע אחרים, ומבצעת איגו"ח של הלוואות לדיור. בדומה למתחרתה הקטנה יותר, פרדי מאק, נמצאה פאני מיי בשנה האחרונה תחת חקירה של הרשויות בנוגע לחשבונאות הנוגעת להשקעה בנגזרים.






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully