וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טופ אימאג' לביהמ"ש: חברת קרקטל שהקים סמנכ"ל הפיתוח שלנו לשעבר גוזלת סודותינו המסחריים

גתית פנקס

16.10.2003 / 13:58

לטענתה, קרקטל שהוקמה על ידי עופר קומאי ובה היא מחזיקה 10%, פונה ללקוחותיה ומציעה להם מוצרים דומים במחירים זולים יותר; בקרקטל דוחים הטענות



מאת גתית פנקס ואמיר הלמר



חברת טופ אימאג' הישראלית הגישה היום בקשה דחופה לצו מניעה זמני לביהמ"ש המחוזי בתל אביב נגד עופר קומאי וחברת קרקטל (Charactell) מייסודו, בה היא מחזיקה בכ-10%, בטענה כי התחרו בה תוך גזילת סודותיה המסחריים וניצול, לטענתה, של יחסי האמון ששררו בין הצדדים.



בטופ אימאג', המתמחה בפיתוח ושיווק מערכות ממוחשבות לקליטה, אחסון, עיבוד ואחזור מסמכים, מבקשים כי ביהמ"ש יורה לקרקטל על הפסקת פיתוח והפצת מערכות ממוחשבות מתחרות; שימוש בטכנולוגיה שפותחה ע"י טופ אימאג' בשם After Scan והימנעות מפנייה ללקוחותיה של החברה.



טופ אימאג' טוענת כי קרקטל "העזה להציג את לקוחותיה של טופ אימאג' כלקוחות שלה ולנכס לעצמה את הישגיה" ועל כן היא דורשת, בין היתר, שמאתר האינטרנט של קרקטל שמשרדיה בתל אביב יוסרו שמות לקוחותיה של טופ אימאג' וציון כי הם, לכאורה, רכשו את המערכת שלה.



מצילום אתר האינטרנט של קרקטל כפי שנראה היה בספטמבר - נספח שמצרפת טופ אימאג' לבקשתה - עולה כי קרקטל כתבה שבין לקוחותיה ניתן למנות את פד-אקס, הביטוח הלאומי בארה"ב, רשות הדואר בשווייץ וגרמניה וכן מפקדי אוכלוסין במדינות ברזיל, הודו, איטליה, אירלנד, קניה וקפריסין. רובה ככולה של רשימת הלקוחות הזו הינם חוזים עליהם הודיעה בעבר טופ אימאג', הנסחרת בבורסת הנאסד"ק לפי שווי שוק של 12.3 מיליון דולר בבורסת הנאסד"ק (Small Cap).



החברה טוענת כי נציגי קרקטל פנו ללקוחותיה במספר מקרים וגרמו להם לחשוב כאילו הם מגיעים מטעם טופ אימאג' כשלמעשה ניצלו את ההזדמנות להציע ללקוחות אלה מוצרים דומים במחירים נמוכים יותר. את טופ אימאג' מייצגים עוה"ד גדעון קורן ונרדה בן-צבי ואת קומאי וקרקטל מייצג עו"ד דני טולידאנו ממשרד חיים צדוק ושות'. טולידאנו אומר כי הטענות לפיהן קרקטל משתמשת בסודות מסחריים הן מגוחכות שכן היא אינה זקוקה להם וכי כל מטרת הבקשה היא למנוע מקרקטל להגיע עם מוצר חדש מתחרה לשוק.



לפי הסיפור שמגוללת טופ אימאג' בבקשה, קומאי היה מעובדיה הראשונים, סמנכ"ל המו"פ שלה, ועבד אצלה במשרה מלאה עד להקמת קרקטל ב-1998, אז הוריד היקף עבודתו. כלומר, בחלק מן הזמן הוא שימש במקביל כמנהל פיתוח שלה וכמנהלה של קרקטל ולאחר מכן שימש כיועץ לחברה. בעל מניות נוסף בחברה הוא אביו של קומאי, אליהו קומאי, וחלק ממנהליה הם עובדים לשעבר של טופ אימאג'.



לפי הנטען בבקשה, הסכם המייסדים של קרקטל קובע כי עיסוקה של קרקטל הוא "פיתוח ושיווק מוצרי תוכנה המבצעים זיהוי כתב". בחברה טוענים כי קומאי ביקש מטופ אימאג' לסייע לו בהקמת החברה שתפתח תוכנות משופרות שיימכרו לחברות כמו טופ אימאג' ואף הכין תקציר מנהלים ברוח זו. טופ אימאג' טוענת כי מאחר שלא חששה מתחרות, העמידה לרשות קומאי את מאגר הנתונים שלה ורישיון לשימוש בתוכנות שלה. זאת, מעבר לייעוץ בנוגע לשוק וניהולה העסקי של החברה החדשה. לדברי טולידאנו, המוצר של קרקטל הינו באותה המסגרת בה נקבע בהסכם המייסדים וכי הפרשנות של טופ אימאג' לסעיף אינה נכונה.



בבקשה נכתב כי: "טופ אימאג' נאותה למסור לקומאי וקרקטל נכס יקר ערך וסודי אשר לא נחשף בפני ספקים או לקוחות של המבקשת... תוך הסתמכות על יחסי האמון בין הצדדים... ובמטרה לסייע למשיבים... לקדם את קרקטל. כל שימוש שעושים כיום בקרקטל בפירות המו"פ מחוץ לתחום העיסוק של קרקטל כהגדרתו בהסכם המייסדים הוא אסור ופסול".



טופ אימאג' מציינת אף כי הסכם המייסדים קובע במפורש כי כל עוד היא בעלת מניות בחברה תידרש הסכמתה לשם קבלת החלטה גם בשינוי תחום העיסוק "אשר יש בו כדי להתחרות עם החברה". "אלמלא נכלל הסעיף בהסכם, לא היתה נוטלת החברה חלק בהקמת קרקטל, לא היתה מסייעת לקומאי ולא היתה מעמידה לרשות המשיבים את מאגר הנתונים", נטען.



החברה עוד טוענת כי פנתה לקרקטל ולקומאי ואלה טענו כי תחום העיסוק של החברה כולל גם את זה של המבקשת. לדבריה, היא התייחסה לקומאי כאל "בן בית" ולכן לא מנעה ממנו מידע וכי בתקופות מסוימות היוו רכישות טופ אימאג' מקרקטל אחוז גבוה מאוד ממכירותיה הכוללות והן אלה ש"איפשרו לקרקטל להמשיך ולהתקיים".



טרם הוגשה תגובת קרקטל (ת.א. 2178/03)


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully