וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזי גוטמן משנה תחזיות: "המדד המפתיע של ספטמבר יגרום להפחתת ריבית של 0.4% בסוף החודש"

אמיר טייג

16.10.2003 / 13:01

כך מעריך הכלכלן הראשי של הבנק הבינלאומי; להערכתו, עד סוף 2003 תרד הריבית ל-5.5% ולכ-5% בעוד כחצי שנה; מנמיך תחזית האינפלציה ב-2003 למינוס 0.9%



"המדד השלילי המפתיע מאוד של ספטמבר יגרום להפחתת ריבית בנק ישראל בסוף החודש ב-0.4%", כך כותב חזי גוטמן הכלכלן הראשי של הבנק הבינלאומי. להערכתו, עד סוף שנת 2003 תרד הריבית ל-5.5% לעומת 6.1% היום ולכ-5% בעוד כחצי שנה. יש לציין כי עד לפני חודש גרס גוטמן כי בנק ישראל יעצור את מגמת הפחתות הריבית עד תום השנה. לגבי המגמה בדולר חוזה גוטמן כי קצב הפיחות השנתי, בהנחה שאין שינוי בדירוג האשראי של ישראל, צפוי לעמוד על 3% עד 4%.



גוטמן מסביר כי ירידת הציפיות האינפלציוניות בעקבות מדד ספטמבר יאפשרו לבנק ישראל את הקדמת הורדת שיעור הריבית. עם זאת, בנק ישראל יעשה זאת באופן זהיר על רקע הגירעון הגדול בתקציב ושיעור הצמיחה הנמוך במשק, שיכולים בעתיד הנראה לעין להוריד את דירוג האשראי של ישראל על ידי חברות הדירוג הבינלאומיות.



בעקבות מדד ספטמבר מנמיך גוטמן את תחזיות האינפלציה בחודשיים הקרובים. להערכתו, מדד אוקטובר יעלה ב-0.3%, ובנובמבר יעלה המדד ב-0.2%. את תחזיתו למדד דצמבר מותיר גוטמן על 0.1%. "הורדת מדדי אוקטובר ונובמבר בשיעור מתון היא בעיקר בהשפעת הבלימה בפיחות השקל שהיה ברבעון השלישי והמעבר למצב של ייסוף לעומת הדולר, וזאת במידה רבה בהשפעת היחלשות הדולר בעולם", מסביר גוטמן. להערכתו, האינפלציה בשנת 2003 תהיה שלילית ותסתכם ב-0.9% מינוס, והאינפלציה החזויה ל-12 החודשים הקרובים עומדת על כ-1.6%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully