וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מודי'ס העלתה את דירוג האשראי של הונג קונג בשתי רמות; לראשונה גבוה דירוגה מזה של סין

סוכנויות הידיעות

16.10.2003 / 9:52

למרות שהונג קונג סובלת מגירעון תקציבי חריף העלתה מודי'ס את דירוג האשראי של העיר ל-A1 בשל כלכלתה החופשית ומעמדה כמרכז פיננסי מוביל; דירוג האשראי של סין הועלה בשלב אחד ל-A2



סוכנות מודי'ס העלתה את דירוג האשראי במט"ח של הונג קונג בשתי רמות לדירוג A1 והביאה אותו לראשונה מעל לזה של סין. מודי'ס נימקה את הצעד בכלכלת השוק החופשי הנהוגה בעיר ואת מעמדה כמרכז פיננסי. במקביל, העלתה מודי'ס את דירוג האשראי של סין בשלב אחד ל-A2.



ממשלת הונג קונג שכרה לפני שלושה חודשים את HSBC וגולדמן סאקס על מנת שיסייעו לה במאמציה למנוע את הורדת דירוג האשראי שלה. מודי'ס ושתי חברות אשראי נוספות הזהירו אז את הונג קונג שדירוג האשראי שלה בסכנה בשל גירעון תקציבי ענק, ירידה מתמשכת במחירי הנדל"ן ודפלציה עיקשת.



אנליסטים הופתעו מן הצעד של מודי'ס היות ולטענתם לא חל כל שיפור בנושא הגירעון התקציבי של הונג קונג, המהווה את עקב האכילס העיקרי בכלכלתה. הונג קונג סובלת מגירעון תקציבי בהיקף של 78 מיליארד דולר הונג קונגי (10 מיליארד דולר).



בהודעתה אמרה מודי'ס כי "פרופיל סיכון האשראי של הונג קונג טוב במקצת מזה של סין בשל המבנה המוסדי האיתן שלה, המבצר את תפקידה כמרכז בינלאומי חשוב לפיננסים ושירותים".



מאז 1993, ארבע שנים קודם להשבתה של הונג קונג לידי סין, העניקה מודי'ס לשתיים דירוג אשראי זהה. שתי הממשלות חתמו בחודש יוני על הסכם סחר חופשי שיגביר, לדברי סוכנות הדירוג, עוד יותר את האינטגרציה בין שתי הכלכלות.



את ההחלטה להעלות את דירוג האשראי של סין בשלב אחד תלתה מודי'ס ביתרות הגדולות של מטבע זר. כלכלת סין נהנית מעודף תקציבי ומזרם השקעות זרות בהיקפי שיא. מאז תחילת השנה זרמו לסין השקעות זרות בהיקף של 40 מיליארד דולר ויתרות המטבע הזר שלה צפויות לרשום השנה שיא של 365 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully