וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

NYSE תקנוס את חמש עושות השוק הגדולות בה בכ-150 מיליון דולר בשל הפקת רווחים בלתי חוקיים

סוכנויות הידיעות

16.10.2003 / 9:15

החברות מואשמות כי במקום לתווך בין מוכרים לקונים רכשו מניות מן הגופים המוכרים ומכרו אותן לאחר מכן לגופים הקונים תוך שהן משלשלות לכיסן את ההפרש הקטן בין המחירים



בורסת ניו יורק (NYSE) החליטה לקנוס את חמש חברות המסחר הגדולות ביותר הפועלות בתחומה בסכום של כ-150 מיליון דולר, בתואנה שהשתמשו בפקודות הקנייה והמכירה של לקוחותיהן להפקת רווחים בלתי חוקיים.



תפקידן של חברות המסחר לעשות שוק במניות הנסחרות בבורסה. מהגדרת תפקידן עליהן להיכנס לפוזיציה במניות רק כשמתעורר הצורך למנוע אי סדרים במסחר.



אולם חקירה שניהלה NYSE, העלתה שכל עושות השוק הגדולות הפועלות בה השתמשו בתחבולה בלתי חוקית להפקת רווחים. במקום לתווך בין המוכרים לקונים, רכשו החברות מניות מן הגופים המוכרים ומכרו אותן לאחר מכן לגופים הקונים, תוך שהן משלשלות לכיסן את ההפרש הקטן בין המחירים.



החברות המעורבות הן לאברנץ', ספיר, לידס אנד קלוג - מקבוצת גולדמן סאקס, פליט ספשליסטס - מבית פליט בוסטון פייננשל, בר האנטר ספשליסטס ו-ואן דר מולן ההולנדית. כל החברות הביעו התנגדות לקנסות, ואמרו כי יבקשו לערוך שימוע בנוגע להאשמות או היקף הקנסות.



בורסת ניו יורק משמשת לאחרונה מטרה לחצי הביקורת, בשל סוגיות של ניהול תאגידי לקוי. הבורסה החליטה להעניק ליו"ר לשעבר, ריצ'רד גראסו, חבילת הטבות בשווי קרוב ל-140 מיליון דולר, צעד שעורר תגובת שרשרת שבסיומה הודיע גראסו על התפטרותו. גראסו הוחלף באופן זמני ע"י ג'ון ריד, המנצח בימים אלה על רפורמה במבנה הניהולי של הבורסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully