וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התיירות מפסיק את שיתוף הפעולה הבלעדי עם אל על

עירית רוזנבלום

16.10.2003 / 9:00

עד עתה השתתף משרד התיירות במימון הוצאות השיווק של אל על בחו"ל; דומב: בסוכות חסרו 10,000-7,000 מושבי מטוסים לתיירים שביקשו להגיע לארץ



"אנחנו מחפשים עוד מושבים בטיסות לישראל, גם אם פירוש הדבר שבירת הטאבו של שיתוף הפעולה הבלעדי עם אל על", אומר מנכ"ל משרד התיירות, אהרן דומב. לדבריו, בסוכות חסרו 10,000-7,000 מושבי מטוסים לתיירים שביקשו להגיע לישראל. "אחרי המחירים הגבוהים והפחד מפני נסיעה לישראל, חוסר מקום בטיסות מאירופה הוא החסם השלישי של תיירים מחו"ל", אומר דומב.



עד ל-2002 השתתף משרד התיירות במימון הוצאות השיווק של אל על בחו"ל. במסגרת ההשתתפות מימן המשרד חלק מעלות מודעות של אל על בחו"ל, שפירסמו את תעריפי טיסותיה לישראל. החל ב-2002 החל המשרד לתמוך באל על רק במקרים שבהם הציעה החברה, נוסף על מחירי טיסה נוחים, גם חבילות לינה במלונות בישראל, משולבות במסלולי תיור. מדובר בחבילות לתקופות השפל של השנה.



שיתוף הפעולה עם החברות הזרות מתבסס על עיקרון זהה: משרד התיירות משתתף ב-50% בשיווק של חבילות לישראל שמציעות חברות התעופה. כמו כן מפורסמות החבילות בקרב ארגונים יהודיים וארגוני נוצרים אוונגליסטים - צינורות שיווק שאותם פיתח המשרד.



דומב מסביר כי ענף התעופה מתקשה להגיב במהירות לעלייה בדרישה של קבוצות להגיע לישראל בהתראה קצרה, במיוחד בתקופות שיא כמו חגים: "חברות תעופה מעדיפות לשמור מושבים במטוסים לנוסעים בודדים, שמשלמים מחיר גבוה יותר, מאשר למסור אותם לקבוצות, שמשלמות פחות - ואל על גובה מחירים גבוהים במיוחד". כך למשל, בסוכות עלתה טיסת אל על מפאריס לתל אביב 720 יורו, בשעה שטיסה מפאריס דרך גרמניה בלופטהנזה עלתה 360 יורו.



דומב מוסיף כי בעבר משרד התיירות כמעט שלא חתם על הסכמי שיווק ופרסום עם חברות תעופה אחרות מלבד אל על. ואולם עתה המשרד מעודד חבילות תיור גם בשיתוף חברות זרות - במצבים שבהם חסרים מושבים בטיסות אל על. מספר התיירים שנכנסו לישראל ב-2002 בדרך האוויר הסתכם ב-779 אלף - כ-40% מתוכם הוטסו באמצעות אל על. דומב מודה כי להפרטת אל על יש חלק בהחלטה להתייחס אליה כאל חברה מסחרית - ולא כמוביל הלאומי: "על אף שגם אני אוהב 'כחול לבן' - ההפרטה נותנת יותר פתיחות".



בפגישות שקיים דומב בצרפת לפני שבועות אחדים עם ראשי חברות התעופה הזרות שלהן נציגויות בצרפת, בהן לופטהנזה, סוויס, אייר פראנס, ואליטליה, סוכם על הידוק שיתוף הפעולה ביניהן למשרד התיירות. במסגרת שיתוף הפעולה יציעו החברות חבילות מיוחדות ומחירים מוזלים לסוכנים שמשווקים את ישראל בצרפת.



בניסיון להגדיל את תנועת התיירות מצפון אמריקה, יגובשו חבילות הכוללות טיסות מניו יורק עם חניית ביניים של יומיים בלונדון - במחיר זול יותר. כמו כן מקדמים במשרד אפשרויות של טיסות המשך של חברות תעופה שונות, וכן שינויים בטיסות פנימיות של חברות - כדי לשלב בהן חבילות מוזלות לתיירים. "אמרנו לחברות: 'אם תתנו טיסות המשך ("קונקשנים") במחירים טובים - נסייע במאמץ השיווקי. אנחנו מציעים לחברות פרסום שיפנה את הצרכן לסוכן, שמשווק לצרכן את המוצר", מסביר דומב.



בענף התיירות מקבלים בברכה פעילות זו של המשרד, אף שאין כיום מחסור בטיסות - מלבד בתקופות שיא. "לחברות התעופה לא היה כדאי עד כה להוסיף טיסות לישראל. כיום אין מחסור במטוסים, שכן הביקוש לתיירות בעולם ירד. חברות התעופה מחפשות יעד רווחי ויש למצוא דרכים לתמרץ אותן", אמרו בענף.



זוהר בלומנקרנץ מוסיף: דובר אל על אמר בתגובה: "יותר מ-100 חברות תעופה מפעילות טיסות לישראל, אך לשיתוף הפעולה בין משרד התיירות לאל על יש יתרונות מובהקים, ואין לנו ספק שהעבודה המשותפת עמו תימשך ותשתבח. מהלכי המשרד לעידוד התיירות לישראל יסייעו לרווחת הנוסעים, ולכל הפועלים בענף".



סמנכ"ל למסחר וקשרים תעופתיים באל על, יואב לוי, אמר בתגובה: "הטענה כי מחירי אל על גבוהים יחסית היא שגויה, ומצביעה על אי הכרת העובדות. המחירים הנמוכים של טיסות אל על לאירופה, ארה"ב, והמזרח הרחוק, סייעו לחברה להגדיל נתח השוק שלה בעשרת החודשים האחרונים ברציפות". לוי הוסיף כי לפני כשבוע קיים סבב פגישות במדריד עם סוכני נסיעות, אנשי דת ומארגני קבוצות, והציע מחירים נמוכים במיוחד לעידוד התנועה לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully