וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין האזורי לעבודה הוציא צו מניעה כנגד מינויו של בכיר בקרן קיימת לישראל

עינב בן יהודה

16.10.2003 / 14:18

עובדי קק"ל טענו כי המועמד שנבחר לתפקיד מנהל הצמ"ה חסר כישורים הנדרשים לתפקיד ולא עומד בדרישות המשרה; עוד נטען כי הוא מונה לתפקיד על רקע קשריו האישיים עם מנכ"ל קק"ל



בית הדין האזורי לעבודה בירושלים נענה לבקשת עובדי קק"ל, שהוגשה באמצעות עו"ד אהוד שילוני, לצו מניעה זמני האוסר למנות את הזוכה במכרז לתפקיד מנהל מחלקת הצמ"ה (ציוד מכני הנדסי) בקק"ל.



בעקבות החלטת קרן קיימת לישראל לסגור את האגף לציוד מכני הנדסי, הוחלט לארגן מחדש עבודתם של המועסקים באגף והוסכם עם ארגון העובדים על מבנה חדש. בהתאם לכך פורסמו 3 מכרזים - מכרז למשרת ממונה צמ"ה ארצי, מכרז למשרת מנהל מחלקת צמ"ה במרחב מרכז ומכרז לרכז צמ"ה למרחבים מרכז ודרום. ועדת המכרזים בחרה בשני מועמדים לתפקיד מנהל מחלקת צמ"ה ולתפקיד רכז צמ"ה, ובעקבות פניית ארגון העובדים של קק"ל בוטל המכרז הארצי.



המבקשים הגישו בקשה לביטול המכרזים וקיומם מחדש ובקשה לצו מניעה שיאסור מינויו של מנהל מחלקת הצמ"ה. המבקשים טוענים כי מדובר במכרזים "תפורים" כאשר קק"ל ביקשה מלכתחילה למנות את הבכירים לתפקידים. לטענת המבקשים, המועמד שנבחר לתפקיד מנהל הצמ"ה הוא חסר כישורים הנדרשים לתפקיד ואינו עומד בדרישות המשרה כפי שפורסמו במכרז מכיוון שאין לו כל רקע ניהולי. עוד נטען כי הוא מונה לתפקיד על רקע קשריו האישיים עם מנכ"ל קק"ל. בנוגע למועמד שמונה לתפקיד רכז הצמ"ה, טענו המבקשים כי מכיוון שמדובר במועמד בעל ניסיון רב וכישורים לתפקיד, ומכיוון שטיפל בענייני צמ"ה מאז פורקה המחלקה ומנהלה עזב, החליטו המשיבים למנותו לתפקיד על מנת שיעשה את העבודה עבור מנהל מחלקת הצמ"ה.



המבקשים טענו כי נפלו פגמים רבים בהליכי המכרז, החל מהרכב חריג של ועדת המכרזים, היעדר פרוטוקול והתנהלות הדיון בוועדה. לטענתם, ההחלטה לבחירת מנהל מחלקת הצמ"ה נגועה בחוסר סבירות, חוסר תום לב ובפגמים נוספים המצדיקים הוצאת צו מניעה זמני שימנע כניסתם של השניים לתפקיד.



בתגובה לטענות אלו, טענו קק"ל והבכיר שמונה לתפקיד מנהל מחלקת צמ"ה כי לו ניסיון רב בתחום הצמ"ה וכן פעילות ענפה בוועד עובדים של חברה בת של קק"ל.



בית הדין קבע כי מנוסח המכרז עולה כי הליבה של המשרה הינה עבודת ניהול והידע הטכני בכלי צמ"ה הינו משני. בית הדין ציין בהחלטתו כי מעיון בקורות החיים של הבכיר שמונה לתפקיד מנהל מחלקת הצמ"ה עולה לכאורה ספק ממשי באשר ליכולות הניהול שלו. עוד מציין בית הדין כי חוסר נסיונו של מנהל מחלקת הצמ"ה בתחום הניהול מודגש בהשוואה לקורות החיים של רכז הצמ"ה שמונה לתפקיד פחות ממנו. בתגובה לטענת המשיבה כי ניתן לבטל מכרז רק במקרים חריגים וקיצוניים, ציין בית הדין כי לכאורה מדובר במקרה העונה על קריטריונים אלו.



בית הדין קבע כי לאור זאת יש מקום לתת צו מניעה זמני שיאסור מינויו של הבכיר לתפקיד מנהל מחלקת צמ"ה וזאת עד לבירור התובענה העיקרית.



(סק 000028/03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully