וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוקיה עמדה בתחזית הרווח למרות ירידה של 5% במכירות ברבעון השלישי; צופה ירידה ברווח ברבעון הרביעי

דפנה מאור

16.10.2003 / 12:19

הרווח התפעולי היה 1.19 מיליארד יורו, ירידה של 4.5%; בניכוי הייסוף ביורו נרשמה עלייה של 9% ברווח



נוקיה, ענקית הסלולר הפינית, רשמה רבעון של צמיחה ברווח וירידה בהכנסות, בהתאם לציפיות השוק. למרות שהכנסותיה ירדו ב-5% לעומת הרבעון המקביל, עמדה בתחזית הרווח של 0.17 יורו למניה. הייסוף ביורו הוביל לקיפאון בהכנסותיה ממכירת טלפונים סלולריים, אולם נתח השוק שלה צמח ל-39%, קרוב ליעד של 40% ששמה החברה לעצמה. עם זאת, צופה החברה כי הרווח ברבעון הרביעי ייפול לעומת התקופה המקבילה.



נוקיה העלתה את תחזית המכירות הגלובליות לשנת 2003 ל-460 מיליון יחידות, לעומת תחזית קודמת של 445 מיליון יחידות. אולם התחזיות של החברה עצמה לרבעון הרביעי היו פחות מעודדות. החברה חוזה כי תרשום רווח של 0.21-0.23 יורו למניה, לעומת 0.26 יורו בתקופה המקבילה.



בשורת הרווח הנקי רשמה נוקיה צמיחה של 35% ל-823 מיליון יורו (960 מיליון דולר), מכיוון שבתקופה המקבילה רשמה הפרשה חד פעמית גדולה.



נוקיה רשמה רווח תפעולי של 1.192 מיליארד יורו ברבעון (1.39 מיליארד דולר), לעומת תחזיות האנליסטים אשר צפו כי נוקיה תרשום רווח תפעולי של 1.13 מיליארד יורו. בתקופה המקבילה רשמה החברה רווח תפעולי של 1.219 מיליארד דולר. הרווח פרופורמה למניה היה 0.18 יורו, סנט אחד מעל לתחזיות. בתקופה המקבילה רשמה החברה רווח של 0.18 יורו למניה. בניכוי הפרשי שערים נרשמה עלייה של 9% ברווח התפעולי.



נוקיה רשמה הכנסות כוללות של 6.874 מיליארד יורו (8 מיליארד דולר), ירידה של 4.5% לעומת 7.2 מיליארד יורו בתקופה המקבילה. הכנסותיה היו חזויות להיות 6.9 מיליארד יורו. בניכוי הפרשים של שערי מט"ח נרשמה עלייה של 4% במכירות.



הכנסותיה של חטיבת הטלפונים הסלולריים היו 5.62 מיליארד יורו (6.57 מיליארד דולר), קרוב ל-5.63 מיליארד יורו שרשמה בתקופה המקבילה.



מתחרותיה של נוקיה, מוטורולה, סמסונג אלקטרוניקס וסוני אריקסון, נהנו מרבעון מוצלח יחסית. מוטורולה רשמה ברבעון השלישי רווח כפול מהצפוי, ודיווחה על ביקוש ער לטלפונים סלולריים, מגמה התומכת בהחלטתה להתמקד בתחום זה ולהפריד את עסקי השבבים. סוני אריקסון עברה לרווח הרבעוני הראשון בתולדותיה. השאלה הברורה היתה - האם השוק כולו צומח, או שמא הן צומחות על חשבון נוקיה.



התוצאות של נוקיה מעידות על מגמת צמיחה במכירות במונחי יחידות. אולם לחצי המחירים בשוק, בשל התחרות הקשה, עשויים להמשיך לפגוע ברווחי הרבעון הבא. ברבעון הרביעי צפוי להיראות בשוק הגלובלי ביקוש ער, בזכות צמיחה בשווקים מתפתחים כמו הודו, עונת החגים הממשמשת ובאה, וחידושים טכנולוגיים שימשיכו לעניין את הקונים, כמו מסכי צבע, טלפונים משולבי מצלמות דיגיטליות, ומכשיר המשחקים החדש של נוקיה, אנגייג' (N-Gage).



הרבעון הרביעי נוטה לכיוון מכירות של טלפונים פשוטים יותר, בעלי שולי רווח נמוכים יותר. בהתאם לכך אמרה סוני אריקסון כי רווחי הרבעון הרביעי יהיו נמוכים יותר מבשלישי. בנוסף, נראה כי מכירות האנגייג', שבפיתוחו ובהשקתו השקיעה נוקיה עשרות מיליוני דולרים, נמכר בקצב איטי מהצפוי. לפי צ'ארט טראק, חברה העוקבת אחר מכירות בחנויות למשחקי וידאו, נמכרו פחות מ-500 יחידות בשבוע הראשון (הנתונים לא כוללים מכירות בחנויות למכשירי סלולר).



בתחום הציוד לרשתות, אמר יורמה אולילה, מנכ"ל החברה, ניכרים סימני התייצבות. הרווח של חטיבת הרשתות נפל ברבעון השלישי ב-21% ל-1.217 מיליארד יורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully