וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד האוצר יהיה המחליט הבלעדי בתהליך מכירת גרעין השליטה בבזק: היעד להפרטה - תחילת פברואר 2004

ערן גבאי

16.10.2003 / 11:49

כך נודע ל-TheMarker; ההתמקדות כרגע היא בהכנת תשקיף על בסיס דו"חות הרבעון ה-3; רשות החברות סירבה לתאם בין מכירת המניות שבידיה במסגרת גרעין השליטה לבין אלה שבידי הכונס של הבנקים



קיימת הסכמה בין הגופים השונים המעורבים בהליך להפרטת בזק שמשרד האוצר יהיה המחליט הבלעדי בשאלת העיתוי וקביעת תנאי הפרטת בזק - כך נודע ל-TheMarker. עוד נודע כי יעד האוצר להפרטה ולמכירת גרעין השליטה הוא בסוף ינואר תחילת פברואר 2004.



נוהל המכירה החדש להפרטת בזק, ששונה באוגוסט השנה, קובע שתבוצע מכירת גרעין שליטה מצומצם של כ-30%-40% ממניות החברה.



משרד האוצר ורשות החברות, הנחושים להתקדם בהליך ההפרטה, מתמקדים כרגע בהכנת התשקיף על בסיס הדו"חות לרבעון השלישי של בזק. למעשה, עם הצלחת רשות החברות בהשגת רוב של 75.07% באסיפת בעלי המניות בבזק ב-25 בספטמבר להגדלת ההון הרשום בחברה בכ-250 מיליון מניות, כמיליארד שקל, לא נדרשת עוד רשות החברות להגדיל את ההון הרשום לצורך השלמת התהליך.







רוב של 75% באסיפת בעלי המניות יידרש רק לצורך שינוי התקנון של בזק באופן שיבטל את מעמדה כחברה ממשלתית ויהפוך את החברה לחברה מעורבת. במקרה זה הבנקים, המחזיקים בכ-18.6% ממניות בזק, לא צפוים לקיים קרב נוסף, שכן שינוי התקנון ברוח זו ישרת אותם. שינוי שכזה ימנע מבזק להיות כפופה למגבלות החברות הממשלתיות, חובת מכרזים וסולם שכר אחיד, ויעלה את ערכה.



בהקשר זה, בזק אמורה להגיש בקרוב לרשות החברות נייר עמדה שיעסוק בסעיפי המחלוקת סביב מעמדה של בזק כחברה מעורבת לאחר שהחזקות המדינה בה יירדו אל מתחת ל-50%. ועד העובדים של בזק דורש שהממשלה תסיר את המגבלות החלות על בזק מתוקף חוק החברות הממשלתיות לאחר שהחזקת המדינה בחברה תרד אל מתחת ל-50%. רשות החברות מעוניינת לשמור על מעמדה של בזק כחברה ממשלתית עד למכירת גרעין השליטה בחברה.



בסוף יולי השנה מכרה המדינה כ-3.3% ממניות בזק באמצעות גמול סהר, אז נקבע גם שהמדינה תוכל למכור, החל מתחילת אוקטובר, מניות עד להחזקה של כ-45%, דהיינו כ-6% נוספים. נזכיר כי החל מנובמבר השנה לא תהיה המדינה מחויבת עוד לבצע מכירת מניות באמצעות גמול זהר, והיא עשויה לערוך מכרז נוסף בין בתי ההשקעות לביצוע מכירת מניות אפשרית נוספת לצורך השלמת גיוס הכסף עבור הסכמי הפרישה של העובדים.



בסוף ספטמבר הושלמה המכירה תמורת הקצאת מניות חדשות תחת אלה שנמכרו ודילול של בעלי המניות האחרים בחברה בהתאמה. מחיר המכירה של המניות היה נמוך בכ-5.89% ממחיר השוק.



המכירה נועדה, כאמור, לשרת את הסכמי הפרישה של עובדי בזק, בהתאם להסכם של ועד העובדים מול המדינה, המסתכם בכ-890 מיליון שקל, כ-7.5% מהשווי של בזק. השלמת עסקת המכירה של 3.3% ממניות המדינה היא צעד ראשון לקראת מכירה של חבילת מניות נוספת ודילול נוסף של הבטוחה שבידי הבנקים.



נזכיר שרשות החברות הממשלתיות סירבה לתאם עם הבנקים מחיר מינימום להקצאת המניות, ואף סירבה לקבל את דרישת הבנקים לתיאום בין מכירת המניות שבידי הכונס לבין מכירת מניות המדינה במסגרת גרעין השליטה. עד היום לא הוצג בפני הכונס למניות זאבי מטעם הבנקים, עו"ד אלקס הרטמן, לוח זמנים ברור לתהליך ההפרטה.



הרטמן הזמין לפני מספר חודשים הערכת שווי לבזק מידי פרופסור יצחק סוארי, וזו התקבלה בשבועות האחרונים והצביעה על שווי לבזק הגבוה במידה ניכרת משווי השוק של בזק. עם זאת, המחיר של מניית בזק בספרי הבנקים נאמד בכ-5.5 שקלים, בעוד מחיר המניה בשוק כיום הוא 4.39 שקלים. מכירה של חלק ממניות הבנקים בעת הזו, במטרה להקדים את מכירת מניות המדינה, תקבע עבורם את מחיר המניה למחיר הנוכחי. עבור המדינה, מחיר המניה משמעותי הרבה פחות.



כמו כן, גם המדינה לא בהכרח תבקש לבצע בעת הזו מהלך מכירה מזורז נוסף, לאחר שהערכות הן כי לא קיים ביקוש בשוק הגבוה מ-5%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully